Fedtforbrænding vs. muskelmasse


kasper212@forum.dk
 Share

Recommended Posts

hej Allesammen

Jeg er lidt ny i det her, og ville gerne hører om I ved hvorvidt man både kan tabe sig (Fedt) og øge sin muskelmasse?

Jeg er nemlig igang med at træne til et Marathon, og ved ikke om jeg skal løbe 4-5 gange om ugen og så styrke 2 -3 gange, eller om jeg skal holde mig til løb.

Gider ikke bare være en tynd pind, men hvis det ikke hjælper "kun" at træne 2-3 gange om ugen, og holder jeg mig til løb.

Håber i kan hjælpe mig.

Mvh

Kasper

Link to comment
Share on other sites

Jeg er lidt i tvivl om, hvad dit egentlige spørgsmål er. Er dit fokus 1) At træne op til et marathon 2) generelt at komme i bedre form, inkl. at blive stærkere?

Det er jo ikke ligefrem en ulempe ikke at skulle have så mange kg. at løbe med, hvis du skal løbe et marathon. Hvis du derimod gerne vil "lidt af det hele", så vil jeg også anbefale dig både at løbe og styrketræne (det gør jeg f.eks. selv).

Link to comment
Share on other sites

Det vil være en ganske udemærket idé at lave styrkeøvelser der især stabiliserer din underkrop, som dødløft og squats i diverse variationer, lunges mv.

At styrketræne lidt, sammen med et fornuftigt protein- og kalorieindtag, vil også være en god ide til at holde lidt på muskelmassen, så du ikke forsvinder helt med alt det løb ;)

Men du må, som det nævnes ovenfor, også beslutte dig for om du vil det ene eller det andet. Nu lyder det heller ikke som om du vil både blæse og have mel i munden. Men hvis det er marathon du vil træne op til, så skal du naturligvis fokusere på det. Din fordeling af løb og styrke lyder ganske fornuftig

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Som de andre, så mangler det reelle spørgsmål. Men alt efter spørgsmålet så er energiunderskud / balance/overskud! Det er som regel svært at både tabe sig, og øge muskelmasse (derved ikke sagt at er umuligt). De fleste benytter sig af en løbende process med cut og bulk, for ikke at miste for meget. MEn igen,. hvor der er vilje, der er en vej.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share