hjemmelavet udstyr


Håndboldspilleren111
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg står og vil gerne have noget mere træningsudstyr! Jeg har i forvejen en lang stang til bænkpres, 2 små stænger som jeg bruger til skulderpres også træning af biceps, også har jeg selvfølgelig også en passe kilo! Også en bænk som jeg har sat sammen af 2 borde og en madras som jeg bruger til pull over og bænkpres. Der er dog ikke noget til at holde stangen over i! Så skal samle den op nede fra gulvet hvergang

Men jeg vil som sagt gerne have lidt mere! Min far har et værkted hvor der også er en smejde! Jeg har spurgt om han vil hjælpe mig med at lave noget udstyr, men det vil han desværre ikke!

Så nu må jeg jo ud og lave det selv!

Hvordan laver jeg egentlig noget udstyr?

Hvad er det letteste at lave?

Hvad er der typisk i et trænings lokale?

Hvor kan man købe det billigste udstyr?

-Der kommer nok lidt flere spørgsmål hen af vejen!

Edited by Håndboldspilleren111
Link to comment
Share on other sites

Noget af det nemmeste du kan lave er en sandsæk. Giver noget god dynamik i øvelser. Brug ligesom du ville bruge en stang. Fordelen er du skal reagerer på den bevæger sig, så du får styrket koordinationen mellem musklerne. Nemt, billigt og et godt redskab hvis man vil blive stærkere og vil kunne udnytte det til sport.

Link to comment
Share on other sites

Lav en sele og et tovværk til at trække et gammelt bildæk. - Dette er en god måde at træne både kondi og benstyrken, og et godt redskab til specielt håndbold!

Mikkel Hansen løber blandt andet "korte intensive intervaller", med et lignende setup, som der blev skrevet i seneste nummer af Aktiv Træning.

Ellers er Sandsæk træning også et god redskab - Prøv at slå det op på youtube, søg eventuelt efter "Sandbag Circuit". Kan også anbefales til Tabata- intervaller!

Go' Træning!

Link to comment
Share on other sites

Kan jeg bare bruge en almindelig af de store sorte skraldepose?

Brug 5 inde i hinanden - og sørg for det er god kvalitet - de billigste affaldsække er meget tynde. Det sidste du ønsker er en sandsæk der lækker.

Når du har fyldt den og snørret den sammen kan du eventuelt forme den lidt ved at vikle gaffatape rundt om. Så undgår du at sandet ender i én stor kugle i den ene ende af sækken, hvis sækken er rigelig stor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share