Kreatin


WroNg*
 Share

Recommended Posts

Har samme problem som dig Craw - der sker heller ikke meget med mig når jeg supplerer med creatin... iriterende når andre lynhurtigt napper 5 kg :angry:

Tilføjelse:

Den her artikel af Will Brink omkring creatin er en anelse skræmmende - link - der findes kun 5 forskellige producenter af creatin (troede egentlig kun det var 3), hvor den tyske klart overskygger de andre kvalitetsmæssigt. Så vidt jeg kan se (og huske) så er den tyske producent Creapure - og blev inden fusionen med Degussa-Hüls AG i 2001 produceret udelukkende i Tyskland af SKW Trostberg.

Ved ikke hvor Danlab eller Getbig for deres creatin fra, men det kunne da være en ide at finde ud af det :)

Edited by cilius
Link to comment
Share on other sites

Hvordan tager du dit creatin? Hvor meget/hvornår osv.?

Alt kreatin er ens, det er et meget simpelt produkt. Der er kun forskel på mængden af kreatin i det pågældende produkt/mærke. Man kan jo be' om at få en analyse med.. Af sådan en plejer der at fremgå hvor mange % af det aktuelle stof der er kreatin. Hvis firmaet ikke kan levere en analyse af hvert batch, så bør man i princippet holde sig fra det.

Jeg ved at Danlab får testet hvert batch og man kan faktisk se resultatet af hver test ved at gå ind på deres hjemmeside og taste batcnummeret fra den aktuelle dåse. Smart...

Link to comment
Share on other sites

Som Cilius ganske rigtigt skriver, så overskygger kreatin af type CreaPure de andre rent kvalitetsmæssigt. Så mit råd er ganske enkelt, hold Jer til de mærker der netop benytter denne type kreatin. Men som der også nævnes, forlang et certifikat med en analyse på den enkelte forhandlers kreatin - der burde renheds% fremgå. :)

Link to comment
Share on other sites

Når vi diskutere Brink's artikel må vi nok hellere se på den nyeste :Artikel

Den viser godt nok tilsvarende som den gamle, men det er værd at bemærke at den Danlab analyse jeg har herhjemme, har meget mindre værdier for reststoffer.

For Dicyandiamide viser Creapure's resultat fra Brinks artikel < 20ppm hvor Danlabs er < 1ppm.

Brinks analyser er simpelthen for upræcise til at man kan konkludere noget om hvorvidt Danlab er dårligere end Creapure. Desuden kan man jo nok have en fornemmelse af hvem denne "multi billion dollar pharmaceutical company" som han har fået analysen fra:

The results came to me through the back door so to speak but the company who did the tests is a multi billion dollar pharmaceutical company and one of the largest producers of chemical intermediates (including the chemicals used to make creatine) in the world

Desuden vil disse reststoffer måske gøre kreatinen mere usund (ingen ved det helt præcist), men effekten af kreatinen bliver jo ikke mindre af at der er disse reststoffer i.

Hvis man ønsker at bruge kreatin er der ingen grund til ikke at bruge det billigste.

/Niels

Link to comment
Share on other sites

Det er jo fordi grænseværsien er på <20ppm og i teorien kan den ligge på 0,3ppm eller mindre, men alt under de 20 er totalt uskadeligt - jeg tror de ved hvad de har gang i!! Der er jo ingen grund til, at splitte noget op i flere gruppen så længe det er ok. Hvis ens kolesterol er f.eks 3 så begynder man jo heller ej at splitte det op i HDL og LDL, da det ligger inden for ok-grænsen. Så det er ikke der man skal bekymre sig. Nu har jeg ikke aktier i firmaet der producerer CreaPure, men når de største kosttilskudsfirmaer benytter deres produkt, så må der foreligge noget research for en evt aftale som lever op til de stengeste krav på markedet.

Mig bekendt prøvede Danlab, at få agenturet på CreaPure herhjemme men den rendte Maxim vist med, så Danlab må jo også mene, at det er et ok-produkt ;)

Men mig bekendt tror jeg da også at Danlabs kreatin er ok, men derfor går jeg stadig efter dem der benytter sig af, efter min mening, det bedste B)

Link to comment
Share on other sites

Mig bekendt prøvede Danlab, at få agenturet på CreaPure herhjemme men den rendte Maxim vist med, så Danlab må jo også mene, at det er et ok-produkt

Både Danlab & Maxim solgte Creapure (før det hed Creapure) herhjemme, før i tiden.

Det pudsige var at Danlab kunne sælge det til ½ pris af hvad Maxim kunne.

Som den største aftager i Danmark fik Maxim agenturet, og kunne nu berettige deres enorme pris med at de som de eneste herhjemme solgte Creapure. Go figure B)

/Niels

Link to comment
Share on other sites

Hvordan tager du dit creatin? Hvor meget/hvornår osv.?

Jeg tager creatin ( ½ tsk. fuld før træning blandet med druesukker og et glas vand), ca. ½ time før min træning!

Så tager jeg samme mængde ca ½- 3/4 time efter træning igen..

Er det ikke den rigtige metode??

Link to comment
Share on other sites

Rart at høre Niels. B)

Jeg har heller ikke kunnet få banket ind i mit hoved hvordan der kunne være så stor forskel på produkterne som nogle siger, når det jo meget gerne skulle være præcist det samme kemiske stof der er i bøtterne. Jeg var inde i en biks hvor de sælger diverse meget dyre produkter, hvor de bildte mig ind at langt de fleste kreatinmærker (inkl. Danlab, Viking og Maxim) var noget lort. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share