Plan for vægttab


zenzation
 Share

Recommended Posts

Hej

Her er så min plan for fremtidig vægttab:

Morgenmad (07:00): Havegryn med en sjat mælk og lille drys sukker

Frokost (11-12:00): 2 små stks. fuldkornssandwich med kylling, salat, rød pebber, og et lille stykke bacon (for smagen) - Drejer sig om rugklapper som er relativt små. Har forsøgt mig med kun at spise en, men det holder mig ikke kørende særligt længe.

Løbetur (14-15:00): 3km med skiftende løb/gå (maks nede og gå 30-40 sekunder af gangen)

Aftensmad: Meget varieret mad, alt fra salat, kød, kartoffler, pasta, kylling, kød f.eks oksekød i form af spaghetti eller hakkebøf, kotelet osv.

Løbetur (20:00): 3km med skiftende løb/gå (maks nede og gå 30-40 sekunder af gangen)

Evt. knækbrød, frugt og kaffe om aften.

Hvordan lyder det mht. kost?

Jeg har valgt at dele motionen op i to gange dagligt af flere årsager. Primære årsag er at jeg hurtigt bliver kørt helt ned efter 3km i og med at jeg ikke er rutineret løber, jeg får dog ikke den her træthedsfornemmelse jeg lidt søger senere hen ad dagen pga. det kun er 3 km det drejer sig om. Jeg synes dog selv at jeg har rigeligt med overskud til at kunne tage endnu en tur på 3km når jeg lige har nået at fordøje aftensmaden.

Den sekundere årsag er at det vil være den eneste motion jeg får i løbet af dagen. Inaktivt arbejde til dagligt hvor jeg højst sansynligt ikke vil få bevænget mig meget mere end et par hundrede meter i løbet af en dag.

Er det godt eller skidt at jeg deler min motion op på den måde? Og hvis jeg holder mig til den plan, hvor meget underskud vil jeg gå i og hvor meget vægt vil jeg kunne tabe? (Vejer i øjeblikket omkring de 81 kg og er 18 år)

Edited by zenzation
Link to comment
Share on other sites

Uden at have regnet nærmere på det, vil jeg sige at du spiser for lidt. Få skubbet 2-3 mellemmåltider ind i din plan. Det kan lyde lidt som om du bare gerne vil spise så lidt som muligt, men det er ikke vejen frem for et sundt vægttab.

Mht. to gange løb om dagen - jeg ved ikke meget om det, men jeg synes det lyder lidt risikabelt og som en god måde at få skader på. Hvis du ikke kan holde til at løbe mere end 3 km ad gange (no judging, det kan jeg heller ikke selv ;) ), så skal du nok holde dig til det, max en gang om dagen, og så øge det stille og roligt, så du kommer op i distance. Husk at tage 1-2 dage om ugen hvor du ikke løber, din krop skal have ro engang imellem. Men der er nok andre, der ved mere om løb end mig. :)

Link to comment
Share on other sites

Det med om du er i kalorieunderskud afhænger jo MEGET af hvor meget mad du indtager - desuden dit køn. Fyre forbrænder som regel mere end piger pga. mere muskelmasse. Du skriver ikke hvor meget du spiser til aftensmad og morgenmad fx. Men er enig med Retchen. Et sundt vægttab er ikke hvor man sulter sig selv, men spiser lidt og tit. Tre hovedmåltider og to-tre mellemmåltider.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share