Sign in to follow this  
Bjerring1992

Finpudsning af træningsprogram

Recommended Posts

Hej alle.

Jeg har førsøgt at strikke et program sammen, og har læst mig frem til en masse. Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening, da jeg ikke har 100% styr på hvordan sådan et skal se ud og om dette er godt nok set med rutineret øjne :-)

Mandag og fredag: Ryg og Biceps

Ryg:

Bent over row

Deadlift

One arm dumbbell row

Cable seated row

Biceps:

Lying Biceps Cable Curl

21

One Arm Cable Curl

Onsdag: Bryst og Triceps

Bryst:

Bænk Press

Skrå bænk Press

Flat Bench Cable Flys

Cable inner chest press

Triceps:

Cable Tricep Extension

Bench Dips

EZ Bar Lying Tricep Ext

Lørdag: Ben

Opvarming: 1000m romaskine, 2x500m

Smith Machine Calf Raise

Lunges

Squat

Ben Press

Også er der mave og core hver gang.

Man tak på forhånd :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligesom ved din overkropstræning ville jeg ved benene tage flerledsøvelserne før isolationsøvelserne.

Så få calf raises ned under squat, benpres og lunges.

Derudover ville jeg flytte dødløftet fra ryg til ben-dag, evt køre skiftevis squat og dødløft fra bentræning til bentræning, da dine ben ellers vil være færdige fra rygtræningen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er spild af tid med så meget direkte armarbejde. Hvad er for øvrigt "21"? Sidst jeg tjekkede var det ikke en øvelse, men en træningsmetode (7 reps i bunden, 7 i toppen og 7 fulde reps).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bjering. Det virker som om du har brug for en del mere hjælp. Kan du ikke søge hjælp hos en fitness instruktør eller personlig træner. Du vil sikkert have godt af noget irl hjælp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fullbody vil typisk være:

Ben øvelse. F.eks squat.

Overkrops pres øvelse. F.eks bænkpress

Overkrops træk øvelse. F.eks chin up

Lateral raises

Mave. Planken og hanging leg raises

Nogen putter en øvelse får haserne ind. F.eks. Back extensions, dødløft, lying leg curl, glut ham raise

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rune B. Jeg føler at jeg har rimelig godt styr på det jeg skal træne, det er bare nogle enkelte ting os jeg er i tvivl om, det lyder måske større end det er, men det er det ikke. Det kan også have noget at med at, der er mange der siger noget forskellligt, så det er lige til at blive forvirret af :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Og jeg har læst og spurgt mig frem til at der ikke er noget i vejen med et splitprogram. Målet var også af få noget muskelmasse ikke "kun" styrke. Folk taler hele tiden for og imod hinanden så det er jo ikke til at finde hoved og hale i det.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this