Proteinpulver anbefalet


Gangnamstyle
 Share

Recommended Posts

Hey. Jeg har et spørgsmål ang proteinpulver, som jeg håber i kan hjælpe mig med at få svar på.

Jeg vejer 96 kg, 185 høj og er 19 år gammel. Mit mål er at tabe mig 16-20 kg

Træner 30 min hård cardio hver dag. Begynder snart på styrke træning hver 2. dag. Arbejder i gennemsnit 7-10 timer om dagen i Butik ( Meget ståenede, gående, og aktiv med at flytter tunge kasser osv )

Min kost/dagsplan ser således ud

Morgen kl 07: Rugbrød med kalkun pålæg eller hamburgerryg og 2 dl Cultura og 1 glas mælk

Formiddag kl 10 : Rugbrød med fedtfattig leverpostej ( 9% fedt ) + lidt grøntsager

Middagsmad kl 13.: 2 rugbrød med laks, enten ørrede, kalkun, kylling, fedt fattig leverpostej. + lidt grøntsager eller et stykke frugt

Eftermiddag kl 16 : 1 rugbrød med kalkun pålæg og muligvis lidt grøntsagter

TRÆNING kl 18

Aftensmad kl 19 : Hvad den gamle nú lige bikser sammen. Kyllinge frikadeller, Steak, Chili con carne osv. Altid fedt fattigt + Grøntsager

Mit spørgsmål lyder så på, om det vil være en god ide at supplere med protein pulver. Eller droppe nogen af de store måltider for at opnå et hurtigere vægttab og så indtage en shake istedet. Ved godt at man ikke skal leve af proteinpulver da man kommer til at mangle en masse andet. Men hvad siger? Hvilke måltider vil være idelle at skippe. og ser min kostplan ellers fornuftigt ud? :-)

Håber at høre fra jer :)

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ud til at du indtager relativt mange kulhydrater og ganske lidt sund fedt. Prøv at skære ned i rugbrødsindtaget og få mere sundt fedt fra f.eks. fed fisk, nødder, æg etc.

Prøv at regn på makrofordelingen af din kost. Dette kan gøres nem såfremt du opretter en profil på bodybuilding.dk og bruger kostplansfunktionen på denne side.

Prot-pulver mætter ikke så vanvittigt meget, men kan være en nem måde at få proteiner på. Det er dog også ganske vigtigt at få fedt, da lavt fedtindtag medfører lavere testosteronproduktion hvilket vil øge tabet af muskelmasse under vægttab.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share