Sign in to follow this  
simon89

Det superfleksible træningsprogram - Jeres erfaringer?!

Recommended Posts

Kære mol-folk

Jeg har i et lille års tid haft glæden af at være tilbage i fast motionsrutiner. Jeg har siden september sidste år trænet et fullbody program, der har været superb for mit vedkommende. Dog gik der en del ged i dét halvvejs gennem halvåret og træning blev til noget "i ny og næ".

Siden Eksaminerne i Januar måned i år, har jeg trænet fast mandag-Onsdag-Fredag, da jeg skrev bachelorprojekt og derfor var hjemme meget af tiden.

Men nu er jeg gået igang med videreuddannelse og bruger derfor ret megen tid på studiet og forberedelsen dertil. Det betyder meget læsning og derfor synes det pludselig ret svært at finde tid til komme afsted. Dog har jeg nogle dage, hvor jeg kan afse tid til træning!

De optimale dage for mig til at træne i er:

Mandag

Tirsdag

Torsdag

Weekenderne holder jeg helst fri i.

Så kommer spørgsmålet: Da et fullbody kræver 48 timers restitution, så duer dét ikke med Mandag/Tirsdag.

Jeg træner kun frivægt og har et fokus på Squat-Bænkpres-Dødløft.

Kunne en fornuftig idé være, at bygge træningen op omkring de øvelser og måske anvende supplerende småøvelser? og dermed træne f.eks.

Mandag: Squat

Tirsdag: Bænkpres

Torsdag: Dødløft

Har i selv nogle erfaringer med disse problemer og evt. nogle tips til, hvordan jeg kan komme på en løsning?

På forhånd mange tak

- Simon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da jeg trænede fullbody Bill Starr trænede jeg optimalt man-ons-fredag, men mange uger var dette ikke muligt og så trænede jeg to dage efter hinanden uden problemer, så var der jo mere hvile senere på ugen feks. Så jeg ville ikke være bekymret for at fortsætte dit program.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this