Lidt pinlig krop


ENGGAARD11
 Share

Recommended Posts

Hej Forum.

Jeg er helt ny her inde, og ved derfor heller ikke om det er det rette sted det her spørgsmål er, men nu skal i høre.

Jeg er en dreng på 14 år, som er meget aktiv. Jeg går til fodbold fire gange om ugen, og bevæger mig meget.

Mit problem er at jeg virkelig ikke er tilfreds med min krop. Jeg har meget brede hofter, og tynd overkrop, og en knap så flot mave og det ser simpelthen ikke særlig godt ud, og det er rigtig pinligt faktisk. Jeg har prøvet en masse hjemme-træning, uden resultat. Så hvad skal jeg gøre? Håber i kan hjælpe :)

- Malte

Link to comment
Share on other sites

Er der intet jeg kan gøre?

Men tak for feedback.

For at uddybe mit svar en smule.

Du er næppe kommet i puberteten i nu. Når. Når du kommer i puberteten vil du producere større mængder kænshormon, og din fysik og krop vil ændre sig meget.

At give dig råd nu ift din krop og hvordan du kommer til at se anderledes ud giver ikke mening.

Fortsæt med de aktiviteter du laver nu og som du syntes er sjove.

Du kan evt. Google pubertet og læse merete om emnet, og hvad du kan forvente dig.

Med venlig hilsen

/Arcus

Link to comment
Share on other sites

Man er slet ikke færdig udviklet, som 14 årig, men kroppen er begyndt at producere mere testosteron (mandligt kønshormon) man prøv med noget lidt tungere træning, end som lige 100mavebøjninger hjemme på stuegulvet, for det forandre din krop sig ikke det store af.

hvis du ikke vil starte i et center, som jeg har fuld forståelse for, så prøv at google nogle gode øvelser, du kan lave derhjemme, hvor kan få lidt belastning på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg takker!

Men hvad for nogle øvelser skal jeg søge på? Mavebøjninger, bryst? Er lidt p¨å bar bund, men vil rigtig gerne have en krop jeg er stolt af ;-)

Kropsvægtsøvelser kunne godt være en mulighed. Det er billigt og kan gøres derhjemme. Du siger du spiller fodbold, så løbetræningen har du styr på.

Prøv at lave lidt dips, chinups og pullups så din krop vender sig til at lave lidt hårdere fysisk arbejde. Dette kan gøres i et træ, mellem stole, under borde og på alle mulige underlige måder. Du kan jo google dig lidt frem. Youtube bugner også med videoer der viser hvordan du kan gøre. Tag en 4-5 sæt med så mange gentagelser du kan holde til. Noter evt. hvor mange du tager pr. gang, og hold styr på din fremgang som motivation - det går nemlig stærkt.

Der er mange der mener man sagtens kan gå tidligt i gang, men jeg synes ærlig talt du skal fokusere på din fodbold og normal sport med den alder du har. Hvis du så holder dig selv i nakken og får lavet de kropsvægtsøvelser, kombineret med lidt mave/ryg/armbøjninger så kan du altid komme i gang når du er gået ud af folkeren :P

Link to comment
Share on other sites

Som nævnt tidligere: anskaf en doorgym/pullup-bar til at lave kropshævninger. At få trænet sine vinger er et af de bedste midler mod for tynd overkrop kontra brede hofter (virkede for mig), og så ellers kombiner det med dips og pushup-variationer. Sæt fx et mål der hedder at kunne tage +20 kropshævninger og derefter vil du nok opleve en ændring i din overkrop. Og ellers så skal resten nok komme med alderen (såfremt du fortsætter med den gode træning naturligvis).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share