Jeg er doven..


Sportsdanser
 Share

Recommended Posts

Hej alle, jeg håber nogen måske kan hjælpe med idéer til mine problemer.

Jeg er en pige på 17 år og går i 2.g med mange lektier samt afleveringer.

Derudover går jeg til 7 timers danse træning om ugen i kategorien Disco.

Mit problem er at Disco kræver rigtig meget kondition(da det er en hurtig dans), selvtillid og smidighed, - og jeg som har rigtig meget at lave har ellers ikke overskud til at være danser på så høj plan. Men jeg VIL bare så gerne blive god, så jeg kan blive kvalificeret til diverse turneringer uden for DK så som EM, worldcup, osv. Det skal siges at jeg har tidligere været oppe og vinde Danmarksmester skabet, men er sunket lidt i mit niveau igen.

- Jeg sover som regel altid når jeg kommer hjem fra skole, lige inden jeg skal til dansetræning, for at samle de kræfter jeg ellers har brugt i skolen. Mange mener det bare er dovenskab og min danse lærer synes heller ikke jeg har nok energi.

Jeg vil gerne have nogle forslag til hvad jeg kan gøre anderledes, for at jeg kan ændre min dansetræning til noget bedre. Kost, vaner, livsstil..

Vil gerne se mere positiv på tingene, for jeg føler jeg er dårlig til rigtig mange ting.

Håber nogle kan give nogle svar, på hvordan i træner for at holde jer oppe i gear, og samtidig være glad med det og ikke føle sig stresset.

Link to comment
Share on other sites

Du er så pisseheldig!

Dovenskab er nemlig en skidenemt at komme af med, du kan bare vælge at lade være med at være doven.

Slet ordet fra dit vokabular, glem alt om det og tænk istedet på effektivitet. Hold fokus på det positive og kom i sving. Det er alt sammen i dit hovede. :)

Nåh ja og så er der det med kosten. Du spiser ikke nok.

Link to comment
Share on other sites

Kig på din kost, det kan evt være du er for afhængig af dit blodsukker. Indtager du mange nemme kulhydrater for at booste din energi-niveauer? Hvornår på dagen er du mest træt, prøv at skrive de ting op og se om der danner sig et mønster.

Det kan være mange ting, en ting jeg selv har lagt mærke til hos mig er mængden af gluten jeg indtager. For meget havre/rug/hvede produkter, desto mere crasher jeg i løbet af dagen og bliver uoplagt.

Det tager tid at vænne dig rundt, men trust me det er alt værd hvis du får energi af det!

Link to comment
Share on other sites

Sov ordentlig og spist godt, så burde din energi komme helt automatisk :).

Derudover, så har du altså ikke travlt. Nu vil jeg ikke lyde som en højrøvet tosse, men jeg har plads til at læse på uni, være far til en knægt på 1.5år, have egen virksomhed og plads til 2-4 timers træning, 7 dage om ugen.

Brug en kalender, planlæg din dag i flere detaljer, så lover jeg dig for at du kan få plads til dine 7 timers træning og de lektier der nu måtte være i 2.G (og en masse ting mere).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share