Lifewave Products - Scam/Placebo/Nyt Super produkt?


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Opretter lige det her emne fordi jeg selv er lidt i syv-sind omkring det, og ikke rigtig har gennemskuet det endnu. Derfor tænker jeg at MOLs ekspert-panel sikkert kan komme med nogle gode forklaringer omkring dette produkt, som i min umiddelbare mening er "bogus"!

Der har i noget tid verseret rygter omkring nogle "patches" der kan bruges mod smertelindring, energi-øgning, alders-forebyggelse, mm som kaldes lifewave-patches. tjek hjemmesiden her!

Efter sigende er det et revolutionerende produkt som ved hjælp af akupunktur-punkter går ind og påvirker central-banerne i kroppens system, og derved frigiver/smertelindrer/tilføre energi til kroppen mm. Og så stopper vi her i mine øjne, normalt! Men nu efter engang selv at have prøvet det, med en mindre effekt tilfølge (achilles-sene der var øm, og ømhed der forsvandt), og samtidig kende en stor gruppe af mennesker (læs: triatleter der altid er skadet) der har fundet mirakel-kuren i de her patches, så er jeg sgu blevet lidt so-so med forklaringen. Flere har spurgt mig, eftersom jeg selv arbejder med biokemi til daglig, og er igang med min PhD indenfor cellulær-forskning etc, men jeg er lidt kommet til kort med en god forklaring.

Jeg tror forklaringen enten kan være at de her patches indeholder en smule lidocain/NSAID der derfor virker lokalt på en smerte, og man derfor oplever hurtig lindring. Men nu er der flere der har været smerte-frie i lang tid. Om det kan være placebo effekten, eller noget andet ved jeg så ikke lige.

Lidt oplæg til diskussion, og kom gerne med bud/holdninger mm. Jeg er udemærket godt klar over statementet: "Hvis noget er for godt til at være sandt...bla bla bla", så hold venligst igen med den.

Det seneste rygte, som jeg dog ikke har kunnet bekræfte er at forskellige nationale holds medic-teams er begyndt at bruge de her patches på deres atleter.

/MOL DO YOUR JOB!

N

Link to comment
Share on other sites

Uden at kende til produktet, så står jeg af ved linjen: "ved hjælp af akupunktur-punkter går ind og påvirker central-banerne i kroppens system, og derved frigiver/smertelindrer/tilføre energi til kroppen mm".

Mig bekendt så er det endnu ikke lykkedes at fremskaffe evidens for akupunktur (jeg kan tage fejl, har dog læst en del forsøg der ikke kan finde evidens for virkningen).

Umiddelbart så synes jeg det lyder som om du er inde på det rigtige. Lidt alá 'mirakel-midlet' "Volteren" så kunne de her patches indeholde NSAID, og efterfølgende have noget placebo effekt der gør at folk føler sig skadesfri.

Jeg har en del bekendte/kunder der førhen, i deres liv med eliteidræt, har brugt volteren dagligt, stort set, og de beskriver samme oplevelse som du skriver i OP.

Det sagt, så vil jeg glæde mig til at læse mere om det her LifeWave - og vil glæde mig til at læse med her :).

Link to comment
Share on other sites

Uden at kende til produktet, så står jeg af ved linjen: "ved hjælp af akupunktur-punkter går ind og påvirker central-banerne i kroppens system, og derved frigiver/smertelindrer/tilføre energi til kroppen mm".

Mig bekendt så er det endnu ikke lykkedes at fremskaffe evidens for akupunktur (jeg kan tage fejl, har dog læst en del forsøg der ikke kan finde evidens for virkningen).

Ganske for nyligt faldt jeg over en overskrift omkring akupunktur og kronisk syge. Ifgl http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22965186 skulle der være påvist en effekt af akupunktur hos kronikeren.

Der er osse en dansk/amerikaner maiken nedergaard der har lavet nogle forsøg med akupunktur hos mus som viser at akupunkturen frigiver en del adenosine som vist nok skulle virke smertelindrende. http://www.sciencedaily.com/releases/2010/05/100530144021.htm

Om det giver akupunkturen et bedre ry og bringer det tættere på evidens aner jeg ikke, men det er i mine øjne et interessant redskab som jeg gerne så udforsket mere.

PS jeg arbejder ikke selv med akupunktur, men finder det bare interessant ligesom jeg finder kinesiotape interessant. http://fysio.dk/Fysioterapeuten/Arkiv/2012/Slap-stok-og-rollator-efter-tapening-/#video

Link to comment
Share on other sites

Ganske for nyligt faldt jeg over en overskrift omkring akupunktur og kronisk syge. Ifgl http://www.ncbi.nlm....pubmed/22965186 skulle der være påvist en effekt af akupunktur hos kronikeren.

Der er osse en dansk/amerikaner maiken nedergaard der har lavet nogle forsøg med akupunktur hos mus som viser at akupunkturen frigiver en del adenosine som vist nok skulle virke smertelindrende. http://www.scienceda...00530144021.htm

Om det giver akupunkturen et bedre ry og bringer det tættere på evidens aner jeg ikke, men det er i mine øjne et interessant redskab som jeg gerne så udforsket mere.

PS jeg arbejder ikke selv med akupunktur, men finder det bare interessant ligesom jeg finder kinesiotape interessant. http://fysio.dk/Fysi...apening-/#video

Jeg har læst studiet på mus - måske er jeg konservativ, men mener ikke man kan regne med direkte overførbarhed til mennesket.

Det andet studie glæder jeg mig til at læse - tak for link :).

Kinesiotape er super spændene og glæder mig til at se mere forskning på det område - har også selv set "mirakler" udført med tapen - men back to topic :)!

Link to comment
Share on other sites

Kender en der sælger det, det er jo sat op som multilevel marketing og allerede der blinker alarmen syntes jeg.

Endvidere findes der tonsvis af Info om det som gennemhuller deres påstånde og blandt andet fortæller at lægen der har opfundet plastret ikke er læge osv, samt stifteren bag det hele står bag flere mlm firmaer som viste sig at være fusk.

Edited by Surfer
Link to comment
Share on other sites

Idag blev dette slået op på facebook af min gamle kollega som er sælger, puhaa jeg må beherske mig for ikke at skrive noget :-)

Min fantastiske dygtige kollega og behandler, har i dag delt en dejlig livsbekræftende oplevelse, som jeg er nødt til at dele med jer - LifeWave gør en forskel :)

Kan stadig ikke helt se det for mig, da jeg selv stod midt i behandlingen: Henning på 92 år, med parkingson, rystende hænder, nærmest larm i rullestolen på 5 måned, bliver behandlet med plasterne i ca. 10 min. hvorefter jeg beder ham om at rejse sig op fra rullestolen. Herefter rejser han sig uden smerter, rysten eller 'svimmelhed' og går 10 m. uden problemer. Vi sætter ham i rullestolen igen, og ...efter 15 min pause, hvor han snakker meget bedre, drikker vand fra flaske uden hjælp, knapper sin skjorte op og i flere gange som han ikke har kunnet i 5 år, vipper med tærene, kigger nysgærigt rundt i lokalet, rejser han sig igen og gå 15 m. til, til alles forundring. Alle i lokalet er dybt rørte, mange til tårer fordi de troede at de havde 'mistet' en af deres kære til denne sygdom, men nu er han på vej tilbage til den gamle Henning. Til sidst er Henning naturligvis blevet meget træt og vil gerne hjem og modsat da han kom hvor der skulle 3 mand til at hjælpe ham ud af blien og op i rullestolen, sætter han sig selv ind i bilen og siger 'Skal vi så køre hjem'. Er verden og dette vidunderligt!!!!

Vil du hjælpe dig selv med, at hjælpe andre ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Idag blev dette slået op på facebook af min gamle kollega som er sælger, puhaa jeg må beherske mig for ikke at skrive noget :-)

Min fantastiske dygtige kollega og behandler, har i dag delt en dejlig livsbekræftende oplevelse, som jeg er nødt til at dele med jer - LifeWave gør en forskel :)

Kan stadig ikke helt se det for mig, da jeg selv stod midt i behandlingen: Henning på 92 år, med parkingson, rystende hænder, nærmest larm i rullestolen på 5 måned, bliver behandlet med plasterne i ca. 10 min. hvorefter jeg beder ham om at rejse sig op fra rullestolen. Herefter rejser han sig uden smerter, rysten eller 'svimmelhed' og går 10 m. uden problemer. Vi sætter ham i rullestolen igen, og ...efter 15 min pause, hvor han snakker meget bedre, drikker vand fra flaske uden hjælp, knapper sin skjorte op og i flere gange som han ikke har kunnet i 5 år, vipper med tærene, kigger nysgærigt rundt i lokalet, rejser han sig igen og gå 15 m. til, til alles forundring. Alle i lokalet er dybt rørte, mange til tårer fordi de troede at de havde 'mistet' en af deres kære til denne sygdom, men nu er han på vej tilbage til den gamle Henning. Til sidst er Henning naturligvis blevet meget træt og vil gerne hjem og modsat da han kom hvor der skulle 3 mand til at hjælpe ham ud af blien og op i rullestolen, sætter han sig selv ind i bilen og siger 'Skal vi så køre hjem'. Er verden og dette vidunderligt!!!!

Vil du hjælpe dig selv med, at hjælpe andre ?

Wauw, jeg kunne ikke få luft 2 min. efter at have læst dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Hej alle, kan se at mit indlæg om parkinson er blevet brugt her som 'scam' mod at prøve energiterapi. Det kan jo skramme nogen væk og tease andre!!

For dem der ikke har prøvet ovennævnte produkter vil jeg gerne teste produkterne på pågældende. Efter min mening, som med alt andet her i livet, skal man have testet et produkt før man kan udtale sig om virkning og effektivitet. Derfor denne åbne invitation til tests til alle.

Bare kontakt mig via mail så finder vi tid og sted?

Jeg beklager ordet rullestol og skal for fremtiden nok bruge kørestol, hvis det kan hjælpe nogen.

Link to comment
Share on other sites

Hej alle, kan se at mit indlæg om parkinson er blevet brugt her som 'scam' mod at prøve energiterapi. Det kan jo skramme nogen væk og tease andre!!

For dem der ikke har prøvet ovennævnte produkter vil jeg gerne teste produkterne på pågældende. Efter min mening, som med alt andet her i livet, skal man have testet et produkt før man kan udtale sig om virkning og effektivitet. Derfor denne åbne invitation til tests til alle.

Bare kontakt mig via mail så finder vi tid og sted?

Jeg beklager ordet rullestol og skal for fremtiden nok bruge kørestol, hvis det kan hjælpe nogen.

Du burde skamme dig over at skrive sådan noget crap :)

Link to comment
Share on other sites

Efter min mening, som med alt andet her i livet, skal man have testet et produkt før man kan udtale sig om virkning og effektivitet.

Nej. Ens personlige erfaring er irrelevant som sådan i forhold til andre. Den type produkter som i supermarkedet bærer etiketten, virkninger af dette produkt er ikke bevist.

Hvis produktet var så virkningsfuldt, så eksisterede der evidensbaserede undersøgelser...

Link to comment
Share on other sites

Idag blev dette slået op på facebook af min gamle kollega som er sælger, puhaa jeg må beherske mig for ikke at skrive noget :-)

Min fantastiske dygtige kollega og behandler, har i dag delt en dejlig livsbekræftende oplevelse, som jeg er nødt til at dele med jer - LifeWave gør en forskel :)

Kan stadig ikke helt se det for mig, da jeg selv stod midt i behandlingen: Henning på 92 år, med parkingson, rystende hænder, nærmest larm i rullestolen på 5 måned, bliver behandlet med plasterne i ca. 10 min. hvorefter jeg beder ham om at rejse sig op fra rullestolen. Herefter rejser han sig uden smerter, rysten eller 'svimmelhed' og går 10 m. uden problemer. Vi sætter ham i rullestolen igen, og ...efter 15 min pause, hvor han snakker meget bedre, drikker vand fra flaske uden hjælp, knapper sin skjorte op og i flere gange som han ikke har kunnet i 5 år, vipper med tærene, kigger nysgærigt rundt i lokalet, rejser han sig igen og gå 15 m. til, til alles forundring. Alle i lokalet er dybt rørte, mange til tårer fordi de troede at de havde 'mistet' en af deres kære til denne sygdom, men nu er han på vej tilbage til den gamle Henning. Til sidst er Henning naturligvis blevet meget træt og vil gerne hjem og modsat da han kom hvor der skulle 3 mand til at hjælpe ham ud af blien og op i rullestolen, sætter han sig selv ind i bilen og siger 'Skal vi så køre hjem'. Er verden og dette vidunderligt!!!!

Vil du hjælpe dig selv med, at hjælpe andre ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Nu har jeg prøvet plastrene på det meste af min familie og flere af mine bekendte og venner. Så jeg ved det virker. Hvorfor vil mennesker, som lægerne har opgivet, ikke prøvet et alternativ produkt? Hvad har de at miste?

Og hvad nu hvis det hele bare er placeboeffekt?

Er det ikke ligegodt, hvis man ikke kan gå, men får plastre på og så kan gå, er det så ikke FULDSTÆNDIGT ligegodt hvad der gør at man kan gå igen?

Min papsøn med ADHD klarer sig betydeligt bedre i skolen når han bruger plastrene. Vi har mange færre problemer herhjemme med ham. Vi bruger ca 100kr om ugen på plastre til ham. Han bruger ikke medicin længere, det vil sige at der ikke er nogen bivirkninger længere, han har taget på i vægt, han har ikke tvangstanker, han hører ikke stemmer osv.

Hvis folk ikke vil prøve produkterne gratis forstår jeg ikke. Men vil gerne høre en til det..

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg prøvet plastrene på det meste af min familie og flere af mine bekendte og venner. Så jeg ved det virker. Hvorfor vil mennesker, som lægerne har opgivet, ikke prøvet et alternativ produkt? Hvad har de at miste?

Og hvad nu hvis det hele bare er placeboeffekt?

Er det ikke ligegodt, hvis man ikke kan gå, men får plastre på og så kan gå, er det så ikke FULDSTÆNDIGT ligegodt hvad der gør at man kan gå igen?

Min papsøn med ADHD klarer sig betydeligt bedre i skolen når han bruger plastrene. Vi har mange færre problemer herhjemme med ham. Vi bruger ca 100kr om ugen på plastre til ham. Han bruger ikke medicin længere, det vil sige at der ikke er nogen bivirkninger længere, han har taget på i vægt, han har ikke tvangstanker, han hører ikke stemmer osv.

Hvis folk ikke vil prøve produkterne gratis forstår jeg ikke. Men vil gerne høre en til det..

Jeg ved alle svaner er hvide.

Penge har de at miste. Og værre, det øger omsætningen i en uetisk forretning.

Prøv at bede en ven af familien om at skifte/eller ikke skifte plastrene ud med almindelige plaste og se om du/din samlever/din stedsøn kan identificere hvad der er hvad. Hvis ikke sparer I 99 DKK/ugen

Det er fint at finde noget der tilsyneladende forbedringer livskvaliteten. Målet helliger dog - efter min mening, ikke midlet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share