Vægt med fedtmåling


MadsSWIM
 Share

Recommended Posts

I til mit svømmehold har vi nogle gange om året en diætist som kommer og måler/vejer svømmerne samt snakker med dem om kost.

Jeg har snakket med hende om at det kunne være smart at jeg måler/vejer svømmerne hver anden uge så hun har data hun kan følge op på og jeg kan arbejde med at holde svømmerne på den rette vej inden de får problemer.

Nu har jeg så googlet lidt rundt for at finde en vægt med fedt% måling (jeg kommer ikke til at stå og lave skinfold målinger på 18 svømmere)

Jeg finder vægte i prisklassen 4-600 kr og så fra 2000 kr og opad.

Er de billige gode nok eller skal man op i en dyrere model?

Nogen specifikke anbefalinger?

Link to comment
Share on other sites

Med de priser kina-elektronic er nede i, er det vist ligegyldigt.

Jeg har denne vægt:

http://www.dealsales...evaegt_258.html

som jo ikke er voldsomt dyr og jeg købte min i Føtex. For en måneds tid siden sammenlignede jeg for sjov med fedttangsmålinger og fik

F%, badevægt: 12,7

F%, YMCA: 11,7

F%, J&P: 11,1

F%, D&W 13,4

Vægten er dog sat i "atlet-indstilling" for ellers skriver den fedtprocenten nogle procenter højere.

Vær under alle omstændigheder forberedt på at tallene har en vis usikkerhed men hvis I måler Jer under samme forhold hver gang (tid på dagen, før/efter træning, tid efter måltid osv.), så vil man kunne se et fint RELATIVT forløb i ændringer af fedtprocent. Men altså med risiko for at person A bliver målt 1% for lavt i alle målinger og person B måske 3% for højt hver gang.

Jeg forestiller mig at de vægte der både måler på hænder og fødder er lidt mere præcise men har ikke læst noget som underbygger der.

De dersens koldkrigsdyre Tanita-vægte der står i motionscentrene, vejer ikke en dyt anderledes. Selve måden at beregne på, ud fra de målinger der nu en gang er mulige at lave, har en svaghed og det kan man ikke fifle sig ud af.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share