Hurtig og effektiv slankeplan, hjælp!


Cillebille
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg er rigtig utilfreds med min krop da jeg tog næsten 20 kg på efter jeg havde gået på efterskole.

Nu er der gået nogle år og det er svært at komme af med dem! Jeg har seriøst brug for hjælp, da jeg virkelig hader min krop!

Er der nogle af jer som har en god kostplan og træningsprogram whatever der skal til??

Link to comment
Share on other sites

Alder spiller også en rolle - så hvor gammel er du?

Bor du alene? I forhold til muligheden for at lave/købe mad

Hvilke hold går du på?

Kom med så mange informationer om dig selv og dit liv som muligt, så er det lettere at komme med nogle konkrete råd der ikke bare er "At tabe sig er nemt - du skal forbrænde flere kcal end du indtager".

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 18 år og bor hjemme.

Går mest på stram på, mave/balle/lår og boksning. Ellers træner jeg på løbebånd, cross eller hvad den hedder den maskine, og så de maskiner til arme, ben osv. Laver maveøvelser - både normale, skrå med 6 kg bold, nederste mave.

Et af mine største problemer er helt klart maden. Jeg spiser simpelthen for meget tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du endnu ikke er igang med at tælle kcal, så ville jeg starte der. Især når du ikke selv har mulighed for at lave maden, så vil det helt sikkert hjælpe dig til at give overblik over om du spiser for meget eller 'bare' forkert :).

Altså jeg tæller kalorier på min iPhone, men det pisser mig af at skulle veje alting hele tiden.

Jeg har nok allermest brug for en kostplan.

Link to comment
Share on other sites

Så skal du måske arbejde med din indstilling til vægttabet, tænker jeg. Hvis det er tælle kcal er for stor en mundfuld, så vil du det ikke nok.

Hvis du mangler en konkret kostplan, så må du nok punge ud til en kostvejleder e.l - det kan vi næppe hjælpe med.

En øvelse du kan lave er at skrive _ALT_ ned du indtager imorgen og ligge det op her. Vær ærlig overfor dig selv, også når du spiser usund e.l.

- På den måde kan vi komme med ideer til hvad du med fordel kan udlade af din kost :).

Link to comment
Share on other sites

Jeg benytter selv De Danske Vægtkonsulenter( DDV ) med stor succes. Har pt tabt mig 19 kg. på 11 uger. Det skal dog siges at jeg er hankøn og vejede 144 kg da jeg startede. Jeg har derfor noget lettere ved at smide vægt hurtigt :4smartass:

Fordelen ved DDV er at man ikke skal tælle kalorier, blot veje nogle dele af sin kost. Det er ret simpelt når grundprincipperne er lært.

DDV er dog ikke gratis, men hvis du allerede overvejer en personlig træner, så er du jo villig til at ofre lidt.

Hilsen

Michael P

Link to comment
Share on other sites

Tror i det vil hjælpe med en personlig træner?

Ikke hvis målet er vægttab og du ikke har set på maden. Michael P's forslag er ikke helt tosset. Vægt konsulenternes kost plan virker for langt de fleste, og har en fornuftig fordeling af næringsstoffer.

Samtidigt er den nem at holde sig til.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du spiser forkert/for meget, så er det stort set ligegyldigt, hvordan du træner. Maden er absolut det vigtigste i et vægttab. Derudover vil jeg sige, at hvis du søger en hurtig plan, som du skriver i overskriften, så bliver du nok skuffet. Det har taget dig noget tid at tage de ekstra kilo på - de forsvinder ikke bare på to uger. :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du spiser forkert/for meget, så er det stort set ligegyldigt, hvordan du træner. Maden er absolut det vigtigste i et vægttab. Derudover vil jeg sige, at hvis du søger en hurtig plan, som du skriver i overskriften, så bliver du nok skuffet. Det har taget dig noget tid at tage de ekstra kilo på - de forsvinder ikke bare på to uger. :)

Det ved jeg godt de ikke gør.

Jeg tænker bare ikke altid over hvad jeg spiser. Først bagefter og så får jeg det vildt dårligt med mig selv.

Link to comment
Share on other sites

Det ved jeg godt de ikke gør.

Jeg tænker bare ikke altid over hvad jeg spiser. Først bagefter og så får jeg det vildt dårligt med mig selv.

Så er første skridt, at du begynder at tænke over det. Det er ikke noget, der bare kommer fra én dag til en anden, men stille og roligt. Forsøg at vænne dig til at stoppe op, inden du propper noget i munden, og tænk over om du vil fortryde bagefter, at du spiste det. Efter noget tid vil det nok blive en vane, men det er det ikke fra dag 1. Ting tager tid. :)

Link to comment
Share on other sites

Hejsa!

Jeg tog selv omkring 10 kg på efter mit højskoleophold - og har ærlig talt været rimelig utilfreds med min krop siden - indtil jeg tog et inderligt valg om at komme af med min "forfængelighedskilo"

Det er et aktivt valg man skal tage - og det handler ganske enkelt om at indtage færre kalorier end man forbrænder.

Jeg vil anbefale dig at starte med ShapeUpClub som både er en app til iphone og en hjemmeside på computeren hvor du kan taste alt hvad du spiser ind - sætte dig mål, og taste din træning ind.

Det har været helt vildt motiverende for mig, og jeg plejer at være mega dårlig til at spise som man "burde"

Men jeg har tabt 8 ud af mit mål på 10 kg - på 2 måneder...

Så det er helt klart mit forslag til dig.

Held og Lykke!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share