5 kg.'s vægttab - hjælp


Scenique
 Share

Recommended Posts

Jeg har haft en sløv sommer og desværre taget 5 kg. på :(

Jeg er 167 cm. høj og på nuværende tidspunkt vejer jeg 65,1 kg. og vil super gerne ned på de 60 kg. igen. Jeg benytter mig af madlog og spiser for ca. 1200 kcal. og forsøger at få spist 65 g. protein dagligt, derudover går jeg ture i ca. 1-2 timer om dagen og styrketræner / konditions træner i fitness 2-3 gange om ugen. Der sker ikke rigtigt noget på vægten, så jeg vil hører om der er nogle der et par gode fif? :)

Link to comment
Share on other sites

Det lyder meget mystisk at der intet skulle være sket på kun 2 måneder med kun 1200 kcal. Så med mindre du ligger helt stille resten af dagen så tror jeg du indtager mere end du tror.

1200 kcal dækker jo kun lige dit basal-behov, så med træning oveni er du helt sikkert i underskud.

Har dine mål ændret sig? kunne jo være du har lavet muskler frem for fedt og derfor ikke udelukkende kan nøjes med at se på vægten.

Hilsen

Michael

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror desværre du snyder dig selv på madloggen - med 1.200kcal og motion, så taber du dig.

Hvis du vitterligt holder dig til de 1.200kcal og dyrker godt med motion, så bør det ikke tage mere end 4-6 uger førend de 5kg er slidt væk. Så prøv at vej al din mad, så du er sikker på at du ikke snyder dig selv med dine kcal.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også sige, at så spiser du nok mere, end du tror. Måske går du og snacker i løbet af dagen og får det ikke tastet ind på madlog, fordi det jo ikke er så meget - men det betyder mere end man tror. Eller også får du ikke vejet maden og gætter dig til mængderne?

Hvis dette ikke er tilfældet, ville jeg gå til lægen, hvis jeg var dig. Få tjekket dit stofskifte, det kan jo være, det er alt for lavt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share