1 kg. om ugen men denne gang ...


Cocofantasy
 Share

Recommended Posts

Jeg undrede mig meget hertil morgen.

Hele mit vægttab igennem har jeg tabt 1 kg. om ugen - højst.

Spist 1200 kcal. Spinning og styrketræning har været mine træningsformer. ( forbrændt max 600 kcal pr. dag)

Jeg har trænet hver dag i 2 måneder ca. dog med hvilke dag ind i mellem lørdag, og fast hviledag søndag (Da jeg arbejder der og ikke kan nå træningscenteret) Men i sidste uge lå jeg syg 2 dage, spiste dog normalt.

Så var jeg nede og træne igen i fredags, og forbrænde 950 kcal.

Igår fik jeg pludselig et angstanfald på arbejdet, og fik derfor ikke trænet.

Nu kommer det mærkelige. I denne uge har jeg tabt mig 1,5 kg! Hele mit vægttab ligger på 8,7 kg. nu,

og mit bmi ligger på max 22.

Så mit spørgsmål går ud på hvorfor de 500 g. ligepludselig er røget ekstra af, trods mine 3 dages inaktivitet?

Er det muskelmasse der er røget, eller det i bund og grund fordi jeg trænede de 950 kcal i fredags?

Jeg ved godt det er et svært spørgsmål, men hvad TROR i? :-)

Edited by Cocofantasy
Link to comment
Share on other sites

Hvis du har ligget syg kunne en logisk forklaring være dehydrering, altså at du stadig er en smule bagud med dit væskeindtag. Derudover så svinger vægten generelt og derfor kan man ikke rigtig komme med et entydigt svar om hvorfor du lige har "tabt" 500g mere i denne uge.

Smil og vær' glad for det - tag det som en bonus :)!

Link to comment
Share on other sites

Man kan sagtens svinge i vægt og det er normalt. Når du så vejer 500gr mindre betyder det ikke det helt vilde. Som sagt kan man godt svinge 1-2 kg når man vejer sig, der er meget der spiller ind. Det er bedre at måle fedt % hvis du virkelig vil have større nøjagtighed. BMI er osse en forældet metode at måle vægt på, det har min egen læge fortalt mig. BMI tager slet ikke højde for fedt% og muskelmasse.

Link to comment
Share on other sites

Det kan også være at du har indtaget for få kalorier, i forhold til hvad du hat forbændt!

Når du er underernæret og træner så hårdt om det lyder til, så går din krop i alarmberedskab og holder på dine depoter!

Jeg har selv tabt 35kg. Jeg spiste 1100-1200 kalorier som dig, og trænede ca. 12-14 timer om ugen og tabte næsten ingenting.. Meen, da jeg begyndte at spise mere, så satte det gang i vægttabet. Jeg spiste 1600kcal og tabte mig meget mere..

Dette er blot endnu en teorier, jeg kan ikke vide mig sikker på om det er væske du har tabt eller om der er nogle andre faktorer der spiller ind.

Men tillykke med det i hvert fald.

:0) Keep up the good work

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share