Sign in to follow this  
EpicAwi

Dynamisk vs statisk

Recommended Posts

Kommer jo an på øvelsen - skal du være udholdende på en cykel, er dit svar dynamisk træning, mens det er statisk, hvis du fx skal være god til at holde armen strakt over hovedet (af en eller anden grund :) ).

Altså hvis man skal holde en hvis position i længere tid end man kan normalt er det så bedst at træne det op statisk eller dynamisk hvis man kan forklare det sådan :)

Tidsperspektivet er egentlig ligemeget men de øvelser der er tale om er fx sådan nogle som planken og sidebro :) Jeg er nemlig i tvivl vil gerne op og holde 1 min i begge øvelser men om jeg skal træne det statisk eller dynamisk det ved jeg ikke :)

Yes har jeg også trænet indtil videre med 30x3 men efter jeg begyndte at følge forsvarets app vil de have man skal lave dem dynamisk hvilket gjorde mig i tvivl om hvilket er bedst at træne for udholdenhed. :)

Hvis målet er 1 minut tror jeg den hurtigste vej er "en rette valgt" dynamiske øvelse

Jeg tror at den hurtigste måde at blive bedre til en øvelse på, er ved at øve sig i den.

Jeg tror at den hurtigste måde at blive bedre til en øvelse på, er ved at øve sig i den.

I think it depends..., men jeg lægger nu ikke skjul på mit tror - hverkend her eller i forrige indlæg!

Edited by Dr. Durden

Dynamisk planke, er det så de der kneppeøvelser vi snakker om? Dem giver jeg personligt ikke meget for, og det ser mildest talt tåbeligt ud.

Hvis du vil træne dynamisk, vil jeg uden tvivl foreslå at lave BOR, dragon flags, hyper extension eller lign. Men primært vil jeg fokusere på traditionel planke, ligesom du gør nu med 3 sæt af en sådan længde, at du er næsten helt smadret i sidste sæt.

Ja det er også derfor jeg satsede mest på statisk, men jeg vil ikke fuldstændig udelukke de øvelser fra forsvaret app så tænke jeg kunne køre dem søndag :) Med hensyn til de dynamiske øvelser har jeg også dragon flags med sammen med pull ups og back extensions, jeg er dog igang med at træne op sådan jeg kan tage dragon flags ordenligt for hold da kæft de er satme onde ;)

Edited by EpicAwi

Tror de statiske må blive dem jeg holder fat, testede mig selv idag og ramte 1 minut i sidebro mens jeg var 10 sekunder fra i rygbro så det går da frem af med de statiske :)