Tour de France 2013


mugge
 Share

Recommended Posts

Så blev ruten for 2013 offentliggjort. Det er tydeligt, at det ikke er meningen, at Wiggins skal vinde touren til næste år. Der er lagt op til et opgør mellem klatrere. Det kan blive en spændende tour at følge i fjerneren.

http://www.cykelmagasinet.dk/Tourens_jubilaeumsrute_er_klar

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

Hmm, det er både og. I mine øjne er der alt for mange sprinteretaper - de burde kigge mere imod Spanien. Folk vil jo se bjerge - og der er da nogle spændende bud i næste års tour, men der mangler mængde.

Man kunne håbe at Andy, Contador, Evans og Froome alle står knivskarpt, så kunne det blive sjovt :).

Link to comment
Share on other sites

Det ligner umiddelbart en fin rute. Ja, der er mange sprinteretaper, men vi skal også huske på at det er 100 udgave af løbet, så der er så mange facetter som muligt der skal tilgodeses. Jeg synes det er en skam at Pyrenæerne kun får 2 etaper. Men spændende med etaper på Korsika der bliver kuperede. Måske man allerede her kan finde favoritterne.

Mont Ventoux er altid interessant, og heldigvis har de i år lagt den før de rammer Alperne, så den ikke bliver så søvndyssende som i 2009.

Wiggins kommer ikke til at køre Touren, han går med stor sandsynlighed efter Giroen, så det bliver Froome der kommer i fokus for Team Sky.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg er af den opfattelse er stort set alle top ryttere er dopet! desværre....
- men det skal så siges at jeg elsker Tour De France, så jeg ved ikke med jer men jeg glæder mig som et lille barn, til at se Froome, Andy og Contador op mod hinanden!

Jeg er sikker på at det ender med et brag af en finalen og specielt med den rute som er blevet lagt!

Edited by Morten Z
Reklame fjernet
Link to comment
Share on other sites

Tjah, pointen er vel god nok. Er de ikke dopet bliver de kedelige at se på, og bliver de taget så er de nogle skændsler for sporten xD

Selv når de er dopede kan det være kedeligt at se på. Tænk på Indurains 5 sejre. US Postals dominans. Skys sejr sidste år. Doping er ikke ensbetydende med interessante cykelløb.

Skal man sidde med en tanke om at de er dopede, og have dårlig samvittighed over det, så bliver hele oplevelsen ødelagt. Nyd løbet, dramaerne(hvis de kommer), og atleterne. Stol på at dopingkontrollerne er effektive nok til at fange dem der doper, velvidende at det er de ikke.

Link to comment
Share on other sites

Well de har da været gode nok til at finde ud af det bagefter, og når det fortsætter med skandaler så blir det nok ikke anderledes lige foreløbig. men alligevel kan det være lidt spændende. I hvilken udholdenheds sportsgren blir der ikke anvendt doping nu om dage?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Froome vs. Contador

I gamle dage var det populært for top tre rytterne at rulle ind på de sekundær-placeringer i bjerg-etape-løbene op til TdF. Men jeg synes det har været lidt anerledes de senere år. Pistolen fik røvfuld forleden - hvor meget skal man lægge i det?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallå - det starter snart - kom ind i kampen!

Chris er vraget til fordel for Paulinho og Tosatto. God beslutning?

Og hvorfor er Majka ikke med?

Chris er vraget til fordel for Jesus Hernandez. Majka kørte Giroen i år og vueltaen sidste år. Tre i træk er for meget.

Link to comment
Share on other sites

TV2!

Gruppen hedder: Motion-Online

Og ja, Bjarne har valgt de rigtige ryttere. Chris Anker Sørensen har ikke vist noget som helst og har haft problemer med maven på træningslejren.

Man kritiserer valget af Benjamin Noval, men manden er uvurderlig for Contador.

Link to comment
Share on other sites

TV2!

Gruppen hedder: Motion-Online

Og ja, Bjarne har valgt de rigtige ryttere. Chris Anker Sørensen har ikke vist noget som helst og har haft problemer med maven på træningslejren.

Man kritiserer valget af Benjamin Noval, men manden er uvurderlig for Contador.

Netop, men hvorfor er Tosatto og Paulinho med?!

Link to comment
Share on other sites

Netop, men hvorfor er Tosatto og Paulinho med?!

Tosatto er med i stedet for Mørkøv og det er selvfølgelig rutinen, der har spillet ind i det valg, men Tosatto er stadig en god rytter. Paulinho er med i stedet for Nicki Sørensen. Rygterne går på at der under touren formentlig kommer mere frem om Michael Rasmussens påstand om Nicki og doping under OL 2004.

Edited by Rama
Link to comment
Share on other sites

Paulinho er med i stedet for Nicki Sørensen. Rygterne går på at der under touren formentlig kommer mere frem om Michael Rasmussens påstand om Nicki og doping under OL 2004.

Ha ha, suk - det bliver spændende at se, hvad der sker...

Ved ikke om det er bare mig der syntes det, men er Rii's hold, ikke et rigtigt dårligt sted at være, hvis man vil gøre karriere som dansk cykelrytter ?

Det kommer nok an på, hvor i karrieren, rytteren er. Og hvad der forventes i at skulle gøre karriere... Der er flere eksempler på, at holdet har fungeret som godt springbræt til en karriere.
Link to comment
Share on other sites

Ved ikke om det er bare mig der syntes det, men er Rii's hold, ikke et rigtigt dårligt sted at være, hvis man vil gøre karriere som dansk cykelrytter ?

Generelt er det jo en dårlig idé at gøre karriere på et tophold, hvis man ikke selv er et kæmpe talent. Efter min mening burde flere af de danske "talenter" finde mindre World Tour hold, hvor de får mulighed for at køre chancen. Man så jo f.eks. Philippe Gilbert køre for FDJ i en del år før han kom videre til Lotto holdet.

Når det så er sagt, så tror jeg egentlig at Saxo Tinkoff er et fint hold for unge talenter. Bevares, det kan godt være at de ikke kommer med i Touren - men her er det altså også kun holdets 9 stærkeste ryttere der har adgang. Men ellers har Riis jo ikke været bange for at sende "yngre" danske ryttere ud i de 2 andre Grand Tours som Giroen og Vueltaen. F.eks. var Mørkøv jo med sidste år trods relativ ringe erfaring med de store løb.

Cykelfans skal nok bare huske på at vi ikke har mega-stjerner og kæmpetalenter i vores pulje pt. Der kommer snart et par stykker som kan blive rigtig interessante, men de skal stadig bevise deres værd på højeste niveau. Og kan man ikke klare det godt i et lille løb, så kommer man jo heller ikke med til Touren.

Synes egentlig at Lasse Normann har meldt ret klart ud hvad hans ambitioner er ift. at køre for Garmin. Han skal bruge de første par sæsoner på at lære, og så tager han den derfra. Men i kan være sikre på at begynder han pludselig at køre godt i de mindre løb, så skal han nok finde vejen til Touren. Men når man er en Lasse Normann, og gerne vil køre Touren, så skal man nok vælge et hold der ikke satser 100% på deres kaptajn. Dvs. hold som Saxo Tinkoff og Sky er ude. Derimod kunne de mindre hold som Euskaltel, FDJ, Orica Green-Edge etc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share