Spise 3 gange om dagen eller?


215
 Share

Recommended Posts

Jeg har tit opdaget at jeg sommetider bare spiser, selvom jeg ikke er sulten, men bare fordi jeg har en idé om jeg skal spise 3 gange om ugen...

Bør jeg spise selvom jeg ikke er sulten, eller bør jeg ikke spise?? f.eks. har jeg idag bare spist et meget lille æble, (dog det bedste jeg nogensinde har spist), bare for ikke at sove med tom mave.. men er dette normalt?

Edited by 215
Link to comment
Share on other sites

Du skal da i hvert fald spise tre gange om dagen (ugen??)!

Du bør spise 6 måltider om dagen, da kroppen på den måde hele tiden har energi..så det er okay at spise selvom du ikke er sulten. Jeg kan heller ikke spise på tom mave, så jeg sørger altid for at spise en portion havregryn inden sengetid,

Link to comment
Share on other sites

Du behøver ikke spise, hvis du ikke er sulten. Der er ikke nogen gylden regel for hvor mange måltider man skal spise på en dag. Der er snak om, man bør spise ofte, så blodsukkeret forbliver stabilt, så man ikke får nogen pludselig sukkertrang. Man der er stor uenighed, om det nu også er korrekt. Har du ikke den store sukkertrang i løbet af dagen, er det jo fuldstændig underordnet.

Der sker heller intet ved at gå i seng på "tom" mave (din mave/tarm er ikke tom, fordi der er gået flere timer siden sidste måltid). Der er ingen grund til at tvinge dig selv til at spise, hvis du ikke har planer om at tage på i vægt.

Link to comment
Share on other sites

Det sjove er dog at jeg er lidt overvægtig.. Så forstår ikke lige hvordan jeg har kunne overse dette ...Det med sukkertrangen kan kan måske have haft en indvirkning.. Har ihvertfald spist en masse æbler i denne uge min. 3-4 som nok er svarende til 2 normale størrelse hvilket nok er normalt.. På den anden side kan jeg se at min første indlæg ligner noget min 3 årig nabo har skrevet, hvilket får mig til tænke om det kan have en indvirkning, hjerneaktivitet?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Du skal da i hvert fald spise tre gange om dagen (ugen??)!

Du bør spise 6 måltider om dagen, da kroppen på den måde hele tiden har energi..så det er okay at spise selvom du ikke er sulten. Jeg kan heller ikke spise på tom mave, så jeg sørger altid for at spise en portion havregryn inden sengetid,

Man behøver på ingen måde spise 6 gange om dagen.

Der er ingen evidens for at flere måltider øger den fødeinducerede termogenese og giver et øget vægttab.

Det er rigtigt at ved vægttab så kan nogle folk have godt af flere måltider, for at styre deres appetit. Men om du spiser x antal kalorier over 2 eller 8 gange er ligegyldigt. Mængden af kalorier (om det fører til over- eller underskud) er altafgørende.

http://news.bodylab.dk/sporg-eksperterne/2324-hvor-mange-maltider-for-muskelopbygning

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share