Når man så skal holde vægten


Cocofantasy
 Share

Recommended Posts

Hey guys.

Jeg står og har tabt mig 11 kg, de sidste 3 måneder. Dette har jeg gjort ved at indtage omkring 1200-1500 kcal om dagen og trænet så jeg mindst har forbrændt 500 kcal dagligt. Jeg er 170 høj og vejer nu 61 kg. Mit mål var at komme under 60 kg, og sidste tirsdag vejede jeg 60,3.

Men så har jeg misset en smule styrketræning og en enkelt eller 2 træninger i sidste uge. I weekenden fik jeg flødestuvede kartoffler og stegte ål, til en familie sammenkomst - Hvilket resulterede i VIRKELIG dårlig mave og opkast = Væsketab. Udover det har jeg spist som jeg plejer (plejer=sidste 3 måneder) stortset.

Hvordan pokker har jeg formået at tage 1 kg. på på en uge? Jeg tænker at de skide kartoffler og ål ikke burde gøre så vægten hoppede et kilo op?!

Ellers bliver det da virkelig svært at holde det her vægttab og det gør mig sgu lidt vemodig.

Jeg har oveni købet skiftet ppille mærke. Det skulle man kunne tage på af, men er det ikke nærmere det man putter i munden?

Jeg søger nok nogle fysiologiske forklaringer på hvad der sker med kroppen. Jeg nægter at tage på igen, men jeg kan jo ikke blive ved med at tabe mig, så bliver jeg for tynd!

Mvh. Julie

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med dit vægttab. Nu kommer den svære del, nemlig at lære at holde vægten.

Forsøg langsomt, uge for uge, at øge dit kalorie indtag. Hvis du stadig taber dig, så øger du lidt mere ugen efter, indtil der er balance.

Ang. det kg du har taget på, så kan det skyldes mange ting, men er ret sikker på det skyldes de flødekartofler og ålen. Bare roligt, du har IKKE taget 1 kg på, det meste skyldes bare ophobning af vædske og føde i dit system, det vil regulerer sig. Ens vægt kan sagtens svinge fra dag til dag, prøv derfor kun at veje dig EN gang om uge.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med dit vægttab. Nu kommer den svære del, nemlig at lære at holde vægten.

Forsøg langsomt, uge for uge, at øge dit kalorie indtag. Hvis du stadig taber dig, så øger du lidt mere ugen efter, indtil der er balance.

Ang. det kg du har taget på, så kan det skyldes mange ting, men er ret sikker på det skyldes de flødekartofler og ålen. Bare roligt, du har IKKE taget 1 kg på, det meste skyldes bare ophobning af vædske og føde i dit system, det vil regulerer sig. Ens vægt kan sagtens svinge fra dag til dag, prøv derfor kun at veje dig EN gang om uge.

Enig i at det nok bare er væske, eller rester i tarmen der har hobet sig op. Det vil stille og roligt forsvinde igen. Vægten kan svinge relativt meget i perioder, specielt hvis man får hård mave, eller modsat tynd mave. Det med at veje sig én gang om ugen er jeg ikke tilhænger af, da det netop kan gøre det svært at se svingningerne. Vejer man sig f.eks. søndag og vejer 60 kg, hvis man så vejer sig igen søndagen efter hvor man dagen forinden har spist relativt meget oksekød, og så vejer 61 kg, så giver det ikke et retvisende billede - specielt ikke da man måske i løbet af ugen har været nede omkring 59 kg konsekvent.

Jeg har hørt det mange gange at man skal veje sig én gang om ugen, på samme tidspunkt, for ikke at miste motivationen - men jeg vil mene at netop ovenstående eksempel er med til at ødelægge motivationen for vægttabet.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for respons :) .. Jeg har gennem hele mit vægttab vejet mig hver anden dag. Nogle gange oftere andre sjældnere. Netop for at holde øje med hvordan den svinger :) men den har dog aldrig svinget et helt kilo op..

Ja, det er nemlig nu det svære kommer. Jeg kunne godt tænke mig at opbygge muskler nu, så jeg skal under alle omstændigheder spise mere. Men derfor er det stadig med en bange anelse for at det sætter sig som fedt i stedet for muskler igen.

Link to comment
Share on other sites

Man bør veje sig hver dag på det samme tidspunkt. Man bør desuden notere om man har været på toilettet eller ej. Når man analyserer sine data bør man naturligvis ikke kigge på enkelte målinger, men på tendens.

Att TS: hvis du kigger i min log på sidste side, kan du se et billede af grafen for min slankekur. Bemærk hvor meget den blå svinger - det er mine daglige målinger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share