Erfaring med polar puls-ure?


JustALittleBit
 Share

Recommended Posts

Jeg har et polar FT4 puls-ur og har haft det i lidt under et halvt års tid nu, men synes jeg har haft en del problemer med det. Manglende forbindelse mellem sensor og uret, meget lave målinger og meget høje målinger. Det har været helt slem på det sidste, så tænker at vil prøve at skifte batteri i sensor og ur og se om det hjælper. Men jeg er lidt nysgerrig efter at høre andres erfaringer med polar? Kunne jo var at jeg bare har været uheldig eller bare er en klovn til det der med puls-ure :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft brugt et Polar FT60 en del, var meget godt tilfreds med det. Men kører nu Garmin (Edge800) mest fordi på cykel ville jeg gerne have GPS i og mulighed for rute. Ikke pga puls, for der virkede Polar glimrende for mig.

En bonus for mig er at Garmin online del http://connect.garmin.com/ er noget bedre end Polar.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene! Satser på det er batterierne så og/eller mig der er en klovn :wink:

RuneR: Polar har ændret deres online del for kort tid siden. Ved ikke om den er blevet bedre eller dårligere, men kan da kun håbe på den er blevet bedre. Brugte deres tidligere online del i starten, men blev hurtig træt af det, da min ur ikke er understøttet af flowlink (eller hvad det nu hedder)..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det er mit indtryk at polar ure er ret følsomme overfor manglende fugt! Har generelt svært ved at få pålidelige målinger ved udendørstræning i den kolde tid!

Det er faktisk også det jeg har lagt mærke til. Der er altid flest problemer med målinger fra opvarmning, mens det går bedre med cardio senere, når jeg har svedt lidt.

Link to comment
Share on other sites

I brugsanvisningen til mine Polar ure står der at elektoderne skal fugtes før brug, så jeg holder senderen under vandhanen inden jeg spænder bælte. det virker fint. Til gengæld er de meget følsomme for udefrakommende magnetfelter. Min CS200 til cykelbrug reagerer prompte ved at vise puls 234 hver gang jeg passerer en transformator eller relæstation, og er der højspændingsledninger langs vejen går den i udu til de er passeret. Mit S625X som jeg feks. bruger til bodybike går amok hvis der er en der begynder at cykle på den selvgenererende Nautilus cykel ved siden af, eller hvis jeg sidder for tæt på et lysstofrør(loftet hænger lidt lavt i vores cardiorum) men når man ved det og kan placere bodybiken strategisk rigtigt er det til at leve med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share