Har brug for råd


Its Time To Lose
 Share

Recommended Posts

ITS TIME

Jeg er en mand på 26 som bor i København.

Jeg vejer ca 140-145kg.

Har sagt til mig selv at nu skal det være nok.

Jeg er desværre ikke pro på området om hvordan jeg skal tabe mig.

Jeg har stoppet med at ryge (på uge 4)

Stoppet med Sodavand (uge 1)

Så, jeg mangler råd på hvad kunne være en god ide at få mig startet med.

Tænkte jeg kunne få nogle gode råd her?

L.

Link to comment
Share on other sites

Let nok: Spis sundt og dyrk motion :blush:

Jeg er selv gået fra 143 kg (uge 29) til 115 kg (uge 46) ved at følge en kostplan fra de danske vægtkonsulenter. Dette koster penge, men deres bøger kan findes på biblioteket, så hvis din vilje er stærk nok, så kan du sagtens følge programmet selv.

Du kan med en fornuftig kost regne med et ugentligt vægttab på ca. 1 kg. Så husk at lave en langsigtet plan, gerne med nogle delmål. Et vægttab på 50 kg virker meget uoverskueligt hvis det ikke deles op i mindre bidder.

Med en vægt som din vil jeg anbefale at starte i et center. Crosstrainer samt romaskinen er super under opstart da de ikke belaster dine led på samme måde som løb.

Jeg har mange gange forsøgt at tabe mig, men har altid taget på igen, så denne gang har jeg været MEGET åben om projektet, både overfor familie,venner og på jobbet. Dette har været meget positivt, og enormt motiverende når ens kollegaer kommer og roser ens nye livsstil. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Personligt har jeg oplevet det omvendte, nemlig at det er nemmest at lave livsstilsændring uden at fortælle at fortælle det til særligt mange.

Har læst noget om, det giver tilfredsstillelsen fra at gøre det, uden man så rent faktisk får det gjort.

Udover det, så godt projekt. Tror du skal starte med at holde fast i de ting, du gør lige nu.

Link to comment
Share on other sites

Det er lidt svært at give råd om, hvad du kan gøre anderledes, når vi ikke ved, hvad du gør nu :) Men det kunne være at få indført en daglig gåtur, at droppe bestemte former for snacks (franskbrødsmaden med tandsmør/nutella, kiksene, kagerne, slikket, you name it) eller at få spist x gram grønt hver dag. Som sagt svært at komme nærmere, når vi ikke kender din dagligdag. :)

Link to comment
Share on other sites

som mig fra ~150--->85 kg på 2 år.

ændre kost - ingen sukkersodavand.

Lettere kost - proteiner - kylling / salater / fisk.

motion (slår alt) - daglige gåture , længere og længere

- først løb når der er røget en del kg.(slider hårdt på knæ)

ellers spinning / Crosstrainer - slider meget mindre end løb.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share