Hvordan kan jeg tage på?


Håndboldspilleren111
 Share

Recommended Posts

Hej

I mandags målte jeg fedtprocent til 10,6

Nu har jeg målt igen i dag og nu siger den 11,6

Jeg kan ikke lige se hvordan jeg kan tage på? Jeg har en super kost som min mor styrer. I skolen har jeg en ven som plejer at give mig kager fra bageren. Men jeg har delt med alle andre så jeg ikke har fået fantastisk meget selv.

Jeg vil gerne tabe mig ned til 9,4 procent som jeg var på da jeg startede med at træne i center.

Det skal lige siges at jeg spiller håndbold 3 timer om ugen, og jeg løber lige 3,3 km inden træning.

Og min tid er bare gået ned de sidste tre gange. I dag har jeg så tænkt mig at løbe interval

Link to comment
Share on other sites

Jeg har målt den på den måler der er oppe i centeret hvor jeg styrketræner

Når du siger "måler", hvad mener du så? Er det en vægt, du træder op på, er det med fedttang, eller hvordan? Har du målt de to gange med præcis samme forudsætninger? Altså var det samme tid på dagen, havde du spist/lavet ca. det samme inden osv. osv.

Link to comment
Share on other sites

Måleren hedder Tanita. Nej, jeg har ikke prøvet at måle 2 gange samme tidspunkt. Jeg prøver det lige mandag.

Ja. Det er fordi han arbejder i en Brugsen, men jeg har aftalt med ham jeg ikke skal have mere kage.

Men der er også en anden ting jeg synes der er lidt mærkelig, da jeg aller første gang jeg var oppe og træne, sagde måleren "fat to gain 6,4 kg" og i går sagde den 2,8 kg, hvad mener den med det?

Link to comment
Share on other sites

Har selv en Tanita derhjemme... nok ikke samme model men stadig.

Generelt kan du ikke bruge de vægte til specielt meget når det omhandler fedtprocent. De sender et elektronisk signal gennem din krop og måler modstanden. Så det er blot et "kvalificeret gæt" den laver. Hvis dine fødder er lidt mere fugtige en dag, du har drukket mere vand, er mere eller mindre dehydreret... jah der er så mange parametre der slår sig ind.

Min fedtmåling på min vægt derhjemme kan nemt svinge med et par procent pr. dag...

Hvis du er super interesseret i din fedtprocent så få lavet en måling med en fedttang.

Link to comment
Share on other sites

En fedttang kan købes fra en af større danske tilskudsforhandlere for få kroner - det er ikke tilladt at nævne konkrete sælgere, så du må lige tage google i brug. Men vær opmærksom på at den tager tid at lære at bruge, så der vil du OGSÅ opleve udsving.

At måle fedtprocenten på en badevægt med imperedansmåler, kræver at alle forhold er ens når man måler. Er de det, vil selv en billig vægt kunne spytte stabile målinger ud. De er ikke rigtige og kan være adskillige procent forkerte men da de er KONSEKVENT forkerte, er det fint til at se om fedtprocenten er på rette vej eller ej.

Stiller du dig på badevægten hver morgen efter et fast ritual, f. eks.efter at have været på potten og have børstet tænder og endelig inden du indtager det minste, så vil min vægt til 199 ikke afvige mere end 0,1%. Men det er vigtigt at der går samme tid fra man står ud af sengen, idet væskebalancen forskyder sig når man går fra vandret til lodret og det påvirker målingerne en del.

Man skal bare være små-autistisk fra morgenstunden, så fungerer det.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jeg har egentlig ikke styr på kosten. Det er min mor, som styrer det. Men hvad jeg ved, er det sunde og fornuftige ting, hun laver.

Til morgenmad spiser jeg havregryn med müsli(den fra netto) og cornflakes. Jeg har droppet sukker!

Jeg får madpakke med i skole og der er altid rugbrød med diverse pålækker, altid med noget rødt peber, agurker eller rødbeder(nogle gange er det kartofler.

Jeg plejer, at få 2-3 rund nummer med. Altid med lidt frugt og grønt ved siden af.

Noglegange kan jeg også spise resterne fra andres mad.

Efter styrketræning plejer jeg at spise et æble.

Til aften spiser jeg, for det mestre varm mad. Det står mor også for. Det er sjældent, at det er pasta(fuldkornspasta) eller fastfood. Det er enden ris med noget, sovs med kød i. Ellers er det laks der har været i ovnen, der plejer at være ris til.

PS. Rugbrødet er hjemmebagt og smager fantastisk!!!!

Edited by Håndboldspilleren111
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share