Gammelsmølf giver den gas...


Ralle
 Share

Recommended Posts

Squat prøvede en ny teknik i dag med en meget bredstående fodstilling.

jeg for en meget mere oprest position og falder ikke så meget forover. dog kræver det lidt tilvending

6x180 kg

3x210 kg manglede dybde

Skulderpres 10x70 kg

bicepscurl 10x70 kg

tricepspres 10x70 kg

Dødløft 10x230 kg

Ca 40 min cardio

Link to comment
Share on other sites

Syntes da også lige at jeg vil det med jer, at jeg snakkede med en veninde i dag og hun er lige begyndt at træne for ca 2,5 måned siden og har lige squattet 10 rep på 90 kg med en kropsvægt på 55 kg. Det syntes jeg er lidt vildt :))

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dødløft

5x 60 kg

5x100kg

5x140kg

3x180kg

3x220kg

3x250kg

5x280kg, overraskende nemme også taget i betragtning at jeg ikke har trænet i 2 uger

Hammercurl

lidt opvarmning

8x70 kg en arm af gangen

Lidt skulderpres, kun lidt let da skulderen driller lidt

3x15x60 kg i smithmaskine

flyer's maskine

lidt opvarmning

8x125 kg hvilket er hele stakken, men ved ikke hvad udvekslingen er

Lidt læg og meget let ben i benpressen.

Kører lidt stærkmand senere i dag.

Edited by Ralle
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Starter lige loggen op igen efter en lille måneds træningspause. Kører HST igen, da de jo har virket godt indtil videre :)

Trænede efter arbejde og havde ikke fået mit skema med, men tog den så efter hukommelsen. Der blev lavet lidt opvarmning til hver øvelse.

Squat 140 kg x 15 rep

Bænkpres 60 kg x 20 rep (prøver se om skulderen kan holde, så starter roligt op)

Chinrow 25 kg x 15 rep (ved ikke hvad øvelsen hedder rigtigt :ninja: )

Skulderpres 60 kg x 15 rep

Bicepscurl 50 kg x 15 rep

Tricepspres 50 kg x 15 rep

Latererals 10 kg x 15 rep (foran til siden og bagpå)

Dødløft 230 kg x 11 rep ( det skulle kun have været 225 kg, men tilgengæld skulle det have været 15 reps, de var dog nemme, men havde bare ikke luft til mere, skulle måske have taget en lille pause efter 8 rep. Det bliver forhåbentlig bedre næste gang :bigsmile: )

Link to comment
Share on other sites

Selvom det indebærer en crazy volumen på 3 gange træning om ugen :O

Tak for linket, det kunne godt være jeg skulle prøve Wendler på et tidspunkt, men så længe jeg har rigtig god effekt af HST forsætter jeg med det :)

Jeg kan godt li at de har taget stærkmandsøvelser med i programmet. Jeg vil dog nok modificerer programmet så det passer til mig, så jeg ikke skal træne så meget ;)

Lige nu træner jeg 1-1,5 time hver 4 dag.

Link to comment
Share on other sites

Ja, man skal ikke stoppe med noget der virker.

Jeg prøver selv at holde mig til træning to gange ugentligt, da kroppen bedre kan lide dette. Mine led har det meget bedre med de ekstra hviledage. Og jeg træner (desværre) ikke nær så tungt som dig. Så jeg kan kun levende forestille mig, hvor hurtigt du kunne ødelægge led, muskler og CNS, hvis du trænede 3#+ om ugen.

Nu skal jeg så tabe mig lidt og smider noget slæde/prowler-træning ind. Det er meget low-impact, men uhyggeligt hårdt. Har du prøvet det?

Link to comment
Share on other sites

Ja, man skal ikke stoppe med noget der virker.

Jeg prøver selv at holde mig til træning to gange ugentligt, da kroppen bedre kan lide dette. Mine led har det meget bedre med de ekstra hviledage. Og jeg træner (desværre) ikke nær så tungt som dig. Så jeg kan kun levende forestille mig, hvor hurtigt du kunne ødelægge led, muskler og CNS, hvis du trænede 3#+ om ugen.

Nu skal jeg så tabe mig lidt og smider noget slæde/prowler-træning ind. Det er meget low-impact, men uhyggeligt hårdt. Har du prøvet det?

Ja jeg har prøvet prowler og slæde og det er nogle modbydelige øvelser, men de gode :)

Jeg har investeret i en romaskine, så jeg kan træne lidt cardio herhjemmme, forhåbentligt kan der også ryge et par kilo eller 15 ;)

Link to comment
Share on other sites

Fik mig selv slæbt til træning idet her møgvejr, det sapper godt nok min energi med alt det her varme

Squat 145 kg x 15 rep

Bænkpres 85 kg x 15 rep

Skulderpres 69 kg x 15 rep

Bicepscurl 59 kg x 15 rep

Tricepspres 59 kg x 15 rep

Hammercurl 70 kg x 8 rep

Latererals 14 kg x 15 rep (foran, til siden og bagpå)

Dødløft 235 kg x 15 rep (spassertunge i dag og måtte tage lidt pauser)

Facepuls 20 rep, kan ikke lige huske kg

Link to comment
Share on other sites

Det er dejligt, at høre andre brokke sig over vejret iblandt alle de varmeelskende (magre) jubelidioter :))

Jeg ville ønske, at mine dårlige dage i centret så lige sådan ud ;)

Ja man skulle tage en ferie til de kolde lande ;)

Lang og svedig dag og jeg faldt i søvn på sofaen i går og vågnede op kl 23.30 og har stort været vågen siden, derudover er jeg på penicillin, så der var ikke de store forhåbninger til træningen i dag, men det gik efter omstændighederne ok.

Benpres ved ikke hvor mange kilo, men semitungt. (squatten var optaget)

Bænkpres 90 kg x 15 rep

Skulderpres 70 kg x 15 rep

Bicepscurl 64 kg x 15 rep

Tricepspres 59 kg x 15 rep

Hammercurl 79 kg x 6 rep (lige tidligt nok at gå derop, så lidt dårlig form)

Latererals 16 kg x 15 rep (foran, til siden og bagpå)

Dødløft 240 kg x 14 2/3 rep

Facepuls 20 rep

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lidt let stærkmandstræning i dag.

Let:

Aksel

træstammen

farmer

Prøvede også på en tung yoke 480 kg. Fik den nogenlunde op, men fødderne ville ikke bevæge sig, men det er også flere måneder siden jeg har kørt yoke, jeg tror jeg prøver igen mandag :)

Link to comment
Share on other sites

Hvor tunge er farmerwalks til stærkmandskonkurrencer og hvor tunge er dine træningsvægte i øvelsen? :)

I konkurrence går det ca fra 130-160 kg. Det er selvfølgelige som regel tungere hvis det er som enkelt øvelse i forhold til hvis det er i en medley og tungere ved Danmarks stærkeste i forhold til f.eks Jyllands stærkeste.

Ved en bæltemåling i går, ser det ud til at kagespisningen også går formidabelt :D

Link to comment
Share on other sites

Med fare for at lyde dum: er det vægt per hånd eller sammenlagt? :)

Det er pr hånd og personligt træner jeg med vægte op til 180 kg pr hånd og har en lille drøm om at gå længden af min garage (7 m) med 200 kg i hver hånd :)

Lakridskage... det må jeg prøve en dag :)

Link to comment
Share on other sites

Det er pr hånd og personligt træner jeg med vægte op til 180 kg pr hånd og har en lille drøm om at gå længden af min garage (7 m) med 200 kg i hver hånd :)

Lakridskage... det må jeg prøve en dag :)

Shizzels

Alene det at lfte 400kg fra jorden er lidt af en præstation. At begynde at gå med det, at vanvittigt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share