HMB, L-glutamin, vanadylsulfate og CLA


Dines
 Share

Recommended Posts

Jeg var inde og kigge på www.getbig.dk, der faldt jeg over en række kosttilskud, som skulle have en god effekt på øget muskelmasse samt forøget fedtforbrænding. Nu er jeg nysgerrig om nogen herinde har erfaring med nogle af disse produkter.

Der står en beskrivelse af produkterne på hjemmesiden.

De stoffer der lyder mest interessant er følgende:

HMB, L-Glutamin, Vanadyl sulfate og CLA

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Mit bud er at CLA er fup og fidus, som også MOL's artikel siger. L-glutamin tror jeg også er fup. HMB havde en marginal effekt, men er dyrt. Vanadryl sulfat kender jeg ikke meget til. Grunden til at indlægget blev støvet op, var bare at jeg stusede over at det ikke var blevet besvaret.

Link to comment
Share on other sites

Mit bud er at CLA er fup og fidus, som også MOL's artikel siger. L-glutamin tror jeg også er fup. HMB havde en marginal effekt, men er dyrt. Vanadryl sulfat kender jeg ikke meget til. Grunden til at indlægget blev støvet op, var bare at jeg stusede over at det ikke var blevet besvaret.

Ja og hvis du ikke kan svare bedre burde du måske lade være :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Hvis én ønsker svar omkring nogle kostilskud så er der da ikke meget at hente ved: jeg tror nok - jeg synes osv og den sidste ved jeg ikke noget om. Burde der ikke være en uddybene (læs:dokumenteret) forklaring. Jeg synes da ikke rigtigt jeg kan bruge det svar til noget - men hvis du kan Stubbe - fint nok!!

Link to comment
Share on other sites

Ja og hvis du ikke kan svare bedre burde du måske lade være

Ja jeg kan jo godt præcisere lidt. Hvis du vil vide om CLA virker: "Så tjek MOL's artikel om CLA" Vil du vide om HMB virker?: "Så tjek MOL's artikel om HMB" Som sagt kender jeg ikke noget til Vanadryl Sulfat, men hvis det virkede så (hvis det altså er vægttab) så ville danskerne jo ikke være så overvægtige.

DSB Harry ->>

Hvis du er uenig i min konklusion kunne du jo passende komme med noget info!

Link to comment
Share on other sites

Hvis én ønsker svar omkring nogle kostilskud så er der da ikke meget at hente ved: jeg tror nok - jeg synes osv og den sidste ved jeg ikke noget om. Burde der ikke være en uddybene (læs:dokumenteret) forklaring. Jeg synes da ikke rigtigt jeg kan bruge det svar til noget - men hvis du kan Stubbe - fint nok!!

HA ha.. DSB Harry! :lol: Jeg har enddnu ikke set et eneste indlæg fra dig, som IKKE var noget om "jeg synes" jeg har prøvet"

Link to comment
Share on other sites

Den sidste L-glutamin er en aminosyre.

Det frarådes at indtage enkelte aminosyrer.

I sig selv vil den ikke hjælpe.

I et protein tilskud vil den og resten af aminosyrerne kun hjælpe, hvis du indtager for lidt protein i kosten.

Normalt er der ingen behov for det.

Det kan dog være en fordel med protein tilskud efter træning.

Link to comment
Share on other sites

Ja og hvis du ikke kan svare bedre burde du måske lade være

Ja jeg kan jo godt præcisere lidt. Hvis du vil vide om CLA virker: "Så tjek MOL's artikel om CLA" Vil du vide om HMB virker?: "Så tjek MOL's artikel om HMB" Som sagt kender jeg ikke noget til Vanadryl Sulfat, men hvis det virkede så (hvis det altså er vægttab) så ville danskerne jo ikke være så overvægtige.

DSB Harry ->>

Hvis du er uenig i min konklusion kunne du jo passende komme med noget info!

Og det skulle retfærdiggøre dit første svar - hmmm :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Harry ->>

Hvis du er uenig i min konklusion kunne du jo passende komme med noget info!

Ellers så synes jeg desværre ikke at dine indlæg bidrager med noget som helst, - heller ikke i denne tråd. Du bliver endda spurgt om at uddybe, men nægter. Du er måske en af de få i verden som ligger inde med værdifuld information om at f.eks. CLA virker? Hvad med at dele den information?

Hvad synes du f.eks. selv at nedenstående intetsigende uglegylp kan bruges til?

Ja og hvis du ikke kan svare bedre burde du måske lade være
Og det skulle retfærdiggøre dit første svar - hmmm
Hvis én ønsker svar omkring nogle kostilskud så er der da ikke meget at hente ved: jeg tror nok - jeg synes osv og den sidste ved jeg ikke noget om. Burde der ikke være en uddybene (læs:dokumenteret) forklaring. Jeg synes da ikke rigtigt jeg kan bruge det svar til noget - men hvis du kan Stubbe - fint nok!!
Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Ja ja Hessel - at modtage kritik har nu aldrig været din stærke side - men at smide med sten fordi man bor .......... - fortælle jo at jeg ramte noget. Du starter jo selv op at svare (ikke jeg) så derfor kan man vel godt påpege dit svar da ikke var ret meget til nytte. Der står jo ikke nogen steder at spørgsmål skal besvares uanset svarets kvalitet - men lad nu det ligge!

Skal nok finde noget uddybene matr. når tiden nu melder sig - god dag til alle ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share