Juleferie og løfte mere


Håndboldspilleren111
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har snakket med en af mine venner om at prøve at styrketræne rigtig meget i juleferien og se hvor meget vi kan løfte efter ferien!

Altså hvis jeg når ferien starter løfter jeg fx 35 kg og når ferien er slut kan jeg måske løfte 50 kg. Måske lidt urealistisk men alligevel.

Vil det overhovedet kunne lade sig gøre at komme op og løfte mere på de 2 uger?

-Og lige en ting til! Er det bedst at tage 15 reps i 3 sæt med knap så meget vægt, eller er det bedre at tage 10 reps og 3 sæt med mere vægt?

-tak på forhånd!

Link to comment
Share on other sites

Troller du?

Det er ikke ret længe siden at du oprettede en tråd om at du troede du var overbelastet fordi du havde trænet håndbold og kørt benpres lige efter hinanden og nu laver du fanme en tråd om at du vil træne mere i ferien?

Enten troller du eller også er du meget uintelligent. Sæt dig ned og lav en plan for din træning. Læs, læs, læs. Forhelvede du du tilter mig.

Link to comment
Share on other sites

Det må vel være bænk

Uden at ane noget om din teknik, så vil jeg gætte på, at du, for at tage dit egen eksempel, kan øge fra 35 til 50 ved at læse lidt om korrekt bænkpress teknik.

Så du får et godt opspænd og fornuftig vandring på stangen/vinkling af albuerne.

Hvis du kender alt til bænk teknik, så beklager jeg.

Mvh.

Pelle

Link to comment
Share on other sites

Hej Håndboldspiller.

læs 3. indlæg i denne tråd, skrevet af Thomas J.

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=8

Du kan også google emnet, der er helt sikkert også film på youtube hvor du kan se det i praksis.

Jeg kunne forestille mig at det er ekstra vigtigt for dig med korrekt teknik, da eh håndboldspiller vel ikke kommer langt med en smadret skulder:-)

Mvh.

Pelle

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå ja og derfor skal han da løbe rundt og bekymre sig hele tiden, det er jo farligt shit det der med at løfte ting.

Jeg er udemærket klar over at man bør have god teknik, så man minimerer chancen for skader. Jeg syntes selv det er det aller vigtigste at få på plads først, men her på forumet er folk så hysteriske at de nærmest fraråder folk at begynde med at træne med mindre de har en proffesionel til at coache dem den første lange tid.

Link to comment
Share on other sites

Nå ja og derfor skal han da løbe rundt og bekymre sig hele tiden, det er jo farligt shit det der med at løfte ting.

Jeg er udemærket klar over at man bør have god teknik, så man minimerer chancen for skader. Jeg syntes selv det er det aller vigtigste at få på plads først, men her på forumet er folk så hysteriske at de nærmest fraråder folk at begynde med at træne med mindre de har en proffesionel til at coache dem den første lange tid.

Er du idiot?

Manden lever af at spille håndbold, han er sågar en af de spillere i verden der får den højeste løn. Bare fordi han ikke bekymrer sig om sin teknik betyder det ikke at det ikke er klogt at bekymre sig om teknikken. Hvis han næste sæson får en rotator cuff skade og aldrig kan vende tilbage til håndbold... hvad gør han så?

Det virker, for mig, utroligt dumt eller uvidende ikke at tage vare på ens vigtigste aktiv.

Link to comment
Share on other sites

Er du idiot?

Manden lever af at spille håndbold, han er sågar en af de spillere i verden der får den højeste løn. Bare fordi han ikke bekymrer sig om sin teknik betyder det ikke at det ikke er klogt at bekymre sig om teknikken. Hvis han næste sæson får en rotator cuff skade og aldrig kan vende tilbage til håndbold... hvad gør han så?

Det virker, for mig, utroligt dumt eller uvidende ikke at tage vare på ens vigtigste aktiv.

For at bruge dit så klygtige sprogbrug og formulering.

Er du en kraftidiot eller bare for dum til at læse alt jeg skriver? Jeg er nok klar over at sarkasme og overdrivelse er svært at forstå får nogle individer, men du topper den godt nok.

Det er klart at hvilken som helst proffessionel atlet bør værne om sin krop og gøre hvad han kan for at gå skader af vejen. Det gælder sådan set alle ikke kun dem der lever af deres sport.

Jeg skriver endda at teknikken er det første og vigtigste at få på plads, men folk her på mol er blevet overdrevet hysteriske omkring teknik. Især når ganske almindelige folk vil lære at styrketræne kommer der altid søg proffessionel hjælp, få en coach til at supervisere dig det første år, stig ikke i vægt med mindre teknikken er 109% perfekt (en touch overdrivelse). Hvornår er det blevet umoderne at tage tingene i egen hånd, gøre sig klog på teknik, optage sig selv på video og lære sig selv fornuftig teknik?

Link to comment
Share on other sites

For at bruge dit så klygtige sprogbrug og formulering.

Er du en kraftidiot eller bare for dum til at læse alt jeg skriver? Jeg er nok klar over at sarkasme og overdrivelse er svært at forstå får nogle individer, men du topper den godt nok.

Det er klart at hvilken som helst proffessionel atlet bør værne om sin krop og gøre hvad han kan for at gå skader af vejen. Det gælder sådan set alle ikke kun dem der lever af deres sport.

Jeg skriver endda at teknikken er det første og vigtigste at få på plads, men folk her på mol er blevet overdrevet hysteriske omkring teknik. Især når ganske almindelige folk vil lære at styrketræne kommer der altid søg proffessionel hjælp, få en coach til at supervisere dig det første år, stig ikke i vægt med mindre teknikken er 109% perfekt (en touch overdrivelse). Hvornår er det blevet umoderne at tage tingene i egen hånd, gøre sig klog på teknik, optage sig selv på video og lære sig selv fornuftig teknik?

Wow.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share