Lidt hjælp til bryst øvelse.


Wanabee
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg er på udkig efter en øvelse som kan hjælpe mig med at udvikle det øverste/midterste af mit bryst.

Jeg træner egentligt primært for at blive stærkere, ikke for at Bodybuilde, men jeg er alligevel blevet lidt forfængelig, og vil gerne have mit bryst til at virke lidt mere "firkantet".

Jeg træner pt. ikke andet end Bænkpress eller skrå dumbell press for brystet (3 gange om ugen), og er fint tilfreds med massen på mit bryst på underdelen og ydersiden (ud mod armhulen), men vil gerne have mere fylde ind mod midten, i særdeleshed længere oppe mod halsen, hvor jeg mangler "Kant" eller "rille" ned mellem brystmusklerne, hvis man kan sige det sådan.

Har nogen en øvelse som er særligt go til dette formål??

Mvh.

Pelle

Link to comment
Share on other sites

Jeg laver allerede incline (det er den jeg kalder skrå bumbell press), men har ikke gjort det så længe, så måske det hjælper hvis jeg gir det lidt tid.

Jeg vil forsøge mig med lidt Pec Deck også så, og køre den til sidst som en lille ekstra hypertrofi øvelse.

Takker:-)

Link to comment
Share on other sites

prøv dips i gymnastik ringe (med toppen af straps lidt bredere end skulderbredde) - personligt har jeg aldrig oplevet noget som flår så grotesk mærkbart i de inderste muskelfibre omkring sternum. (forudsætninger for øvelsen er sunde skuldre og et rimeligt styrke niveau).

Link to comment
Share on other sites

prøv dips i gymnastik ringe (med toppen af straps lidt bredere end skulderbredde) - personligt har jeg aldrig oplevet noget som flår så grotesk mærkbart i de inderste muskelfibre omkring sternum. (forudsætninger for øvelsen er sunde skuldre og et rimeligt styrke niveau).

Ok, jeg har kørt alm. dips i fin stil, men har ligget lidt stille med det præcist grundet ømhed i skulderen. min kiropraktor er dog ved at rette op på det problem, så når det er i orden vil jeg prøve dit forslag af.

Takker.

Pelle

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.

Jeg vil sige som, Festina lente og Martin, da det det handler om, hvis man vil sætte ekstra stress på de inderste fibre, er at få albuerne så tæt på hinanden som muligt. Det gør man eks. i pec deck eller i kabeltræk. Brystmusklen fører bl.a. armen (overarmen) ind foran kroppen og jo længere ind foran du kan få dem jo større kontraktion i musklen og derfor større stress i inderste fiberstrøg.

Pas på vægten ikke bliver for tung, for så midster man ofte fokus på den sidste del og stopper derfor inden kontraktionen er fuld.

God fornøjelse

Edited by mich82
Link to comment
Share on other sites

Hejsa.

Jeg vil sige som, Festina lente og Martin, da det det handler om, hvis man vil sætte ekstra stress på de inderste fibre, er at få albuerne så tæt på hinanden som muligt. Det gør man eks. i pec deck eller i kabeltræk. Brystmusklen fører bl.a. armen (overarmen) ind foran kroppen og jo længere ind foran du kan få dem jo større kontraktion i musklen og derfor større stress i inderste fiberstrøg.

Pas på vægten ikke bliver for tung, for så midster man ofte fokus på den sidste del og stopper derfor inden kontraktionen er fuld.

God fornøjelse

Tak for alle jeres svar.

Jeg vil prøve det hele af, og se hvad jeg bedst kan lide/føler rammer bedst, med hensyn til kabler så kan jeg jo måske fører armene så langt ind foran kroppen så de krydser i stedet for bare til hænderne rammer hinanden.

(Er ellers ikke meget for maskiner og kabler, men som en enkelt suppleringsøvelse kan det vel gå:-) )

Jeg er også spændt på de dips i ringe.

Hilsen.

Pelle

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share