Kan det svare sig ?:)


Benjiii
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen :)

Jeg er begyndt på at styrke træne og har været i gang i 2 mdr ca uden at bruge noget kost tilskud eller noget i den dur :)

Indtil videre har jeg har bare spist efter min kostplan.. Men ville det hjælpe at begynde at bruge protein pulver og alt den slags ?

Mit mål er ikke at blive kæmpe stor men vil gerne have at man kan se lidt på mig at jeg træner :)

Vil bare gerne vide fra nogen der ved lidt om det før jeg begynder at læse vildt meget og sætte mig ind i det hele :)

Mvh Benjamin

Link to comment
Share on other sites

Det kommer an på, hvad du ellers spiser. Hvis du får protein nok gennem kosten, er der ingen grund til at begynde på proteinpulver.

Det her er hvad jeg spiser normalt på en dag

Morgen mad: En skål havre gryn med skummet mælk eller æggehvider med grønsager og kidney bønner

Frokost: pasta salat med kylling og grønsager

aftensmad Kylling med grønsager og brune ris

og så lidt imellem det hele

Men det er hvad jeg fx kunne spise på en dag

Link to comment
Share on other sites

og endnu vigtigere: hvor meget mælk eller æggehvider er der i en skål havregryn? Hvor stor er en skål? Hvilke grøntsager spiser du til kyllingen? I hvilke mængder? Hvor meget kylling?

Bla. bla. bla. Du er nødt til at komme med detaljeret information om hvad du spiser, hvis nogen skal kunne vurdere hvad du har behov for.

Link to comment
Share on other sites

og endnu vigtigere: hvor meget mælk eller æggehvider er der i en skål havregryn? Hvor stor er en skål? Hvilke grøntsager spiser du til kyllingen? I hvilke mængder? Hvor meget kylling?

Bla. bla. bla. Du er nødt til at komme med detaljeret information om hvad du spiser, hvis nogen skal kunne vurdere hvad du har behov for.

Måler ikke min mad 100%

Men køber de der hvide runde ren ægge hvider og bruger 2 af dem sammen med 1 halvt bryst kylling og så en halv ca dåse kidney bønner en hel peber frugt og så bruger jeg fryse grønt til også sådan en blandning med blomkål, brocoli, gullerod

og det er næste det samme til aftens mad bare uden ægge hvider og så med mere kød og så ris til aften

Link to comment
Share on other sites

Prøv at veje din mad en dag og regn ud hvor mange gram protein, du får i løbet af dagen. Så kan du få et sikkert svar.. Alt andet vil bare være et gæt..

Forudsat at han ved hvor meget protein han gerne vil have om dagen, hvilket han med 99% sandsynlighed ikke vil.

Umiddelbart virker det faktisk som om TS tror at protein i pulverform er noget markant anderledes end alt mulig andet protein.

TS: der er INGEN der har brug for proteinpulver, men for nogle kan det være en erstatning der gør hverdagen lidt lettere. 200g protein om dagen er bestemt ikke svært at nå.

Link to comment
Share on other sites

Forudsat at han ved hvor meget protein han gerne vil have om dagen, hvilket han med 99% sandsynlighed ikke vil.

Umiddelbart virker det faktisk som om TS tror at protein i pulverform er noget markant anderledes end alt mulig andet protein.

TS: der er INGEN der har brug for proteinpulver, men for nogle kan det være en erstatning der gør hverdagen lidt lettere. 200g protein om dagen er bestemt ikke svært at nå.

ved ikke hvad ts er men går ud fra det er mig

men skal kroppen ikke bruge meget protein for at danne større muskler eller er jeg ved væk her :)?

Link to comment
Share on other sites

Hej Benjamin,

TS = trådstarter, så ja det er dig.

Prøv at læse protein FAQ som vi hjælpe dig et langt stykke hen ad vejen med alle dine spørgsmål.

De fleste der har skrevet noget om ernæring, er folk der ved noget om det. Så du kan gå igang med at læse med det samme :smile:

Det vil jeg da gøre :) er ny til den her side så kender ikke til alle de ting der er :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share