Vægttab inden nytår


XIM
 Share

Recommended Posts

Okay! Det her bliver nok ikke det mest intelligente indlæg, men til gengæld bliver det et af de mest forfængelige :-)

Jeg har ikke brugt mit jakkesæt siden sidste nytår, så har lige prøvet det. Der mangler lige et par cm for at lukke bukserne - og jeg er ikke opsat på at skulle investere i nyt. Derfor vil jeg lave en heroisk indsats for at smide så meget jeg kan inden nytår. Spørgsmålet er så bare - hvordan?

Det behøves ikke at være et specielt sundt eller langvarigt vægttab (jeg sagde jo det ikke var et intelligent indlæg) - blot det virker. Jeg har tænkt på at droppe kulhydrater så meget jeg kan (juleaften og julefrokost 2. juledag er dog undtagelser), for at opnå ketolyse. Samtidig skal jeg selvfølgelig forbrænde maksimalt via træning.

Jeg har delt min træning op i to pas.

A:

3x5 Dødløft / 10X3 Power Clean

Tabata Front Squat

10 min KB-Snatch / KB-Swings

B:

3x5 Bænkpress / 3x5 Press

3xmax Dips

Tabata Burpees

De kører så skiftevis hver dag indtil nytår. Jeg har forsøgt at sammensætte det således at jeg kan arbejde relativ kort med høj intensitet og så få en høj efterforbrænding. Lyder det bare moderat fornuftigt? Eller kan det gøres bedre? Det skal selvfølgelig være inden for rimelighedens grænser, så ting som et marathon om dagen er selvfølgelig ikke en mulighed.

Håber på nogle gode svar - jeg er trods alt nok ikke den første til at stå i denne situation :-)

Link to comment
Share on other sites

Keto og en tabata om dagen lyder som en god ide - målet taget i betragtning, men føj jeg ville nødig lave tabata (generelt) og uden nogen carbs i kroppen. Det bliver ulækkert :laugh:

......husk at få lidt grøntsager...

EDIT:

Ah, okay, tabata i burpees. Det er sikkert også ulækkert, men det kan man jo ikke lave en rigtig tabata ud af :laugh:

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Tak for svar.

Må indrømme at jeg nok hellere ikke kommer til at glæde mig til hver træning...

Skal nok huske at få nogle grøntsager - ellers bliver det jo næsten ulækkert med alt det kød og skyr jeg skal æde.

Hvad mener du med at man ikke kan lave en rigtig tabata med burpees?

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar.

Må indrømme at jeg nok hellere ikke kommer til at glæde mig til hver træning...

Skal nok huske at få nogle grøntsager - ellers bliver det jo næsten ulækkert med alt det kød og skyr jeg skal æde.

Hvad mener du med at man ikke kan lave en rigtig tabata med burpees?

Det er jo bare et definitionsspørgsmål.

En tabata kan kun laves i øvelser hvor man kan gå all out konstant, f.eks. cykling, løb, roning. Tabata er altså ikke 'bare' intervaltræning med 4x8x20 sek ON+10 sek off, men det er i og for sig ligegyldigt, jeg forstår godt hvad du mener :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share