Dehydrer ved kur


mxo
 Share

Recommended Posts

Hej jeg har efterhånden gået fra at veje 54 kg til 57 kg efter at jeg de sidste 6 mdr har hyggespist næsten hverdag :( jeg har i en uge været på kur hvor jeg har levet af kylling og fisk og eller ærter ca 800-1300 kcal , men jeg har fået et problem allerede 3 dage inde i min kur oplevede jeg hovedpine søvnløshed kulderystelser og en stærk træthed i hele kroppen , jeg er sikker på det skyldes dehydrering men aner ikke hvorfor for jeg drikker ca 2-3 liter vand og cola light dagligt? Idag fik jeg ædeflip det bestod af en masse groftbrød og alt muligt andet det var kun sunde ting men alligevel endte det med 2300 kcal så ingen vægttab imorgen men efter flippet forsvandt min træthed uro i kroppen og fryser heller ikke mere kan også mærke at jeg ikke har mistet så meget væske Idag hmm hvorfor dehydrer jeg hvergang jeg går på kur og udelukker at spise for mange kulhydrater ? Nu har jeg også fået stærke mave smerter og sureopstød og kan ikke falde i søvn :(

Edited by mxo
Link to comment
Share on other sites

Hvis du lever kun af kylling og fisk og eller ærter så vil du jo få mangel på både vitaminer og fibre. og når du så spiser fibre igen vil du jo få ondt i maven, da der bliver sat gang i systemet igen. Spis flere og mere varierede grøntsager.

Din diet mindet lidt om det man kan keto-diet og er ikke noget man skal forsøge uden at man er helt sikker på hvad man gør.

Cola light inderholder salt og er samtidigt vanddrivende, så vand er klart bedre. koffeinen i colaen gør dog også at man kan få hovedpine, hvis man stopper med det.

Prøv at spis lidt normalt nogle dage og så læs lidt om diet før du går i gang igen. evt paleo-diet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænker, om det kunne skyldes at du er gået fra at spise masser af kulhydrater til nærmest ikke at spise nogen. I går har du så spist en masse brød og fået kulhydrater igen, og så har din krop det fint. Prøv at få nogen kulhydrater hver dag - din krop har brug for dem, og se så om det ikke hjælper.

Link to comment
Share on other sites

Men jeg plejer at kunne holde mig fra alle kulhydrater men bare ikke denne her gang kan det være jeg skal vænne mig til det ?

Ja, det lyder da sandsynligt. Men prøv dig frem og se hvordan din krop reagerer. Hvis du virkelig gerne vil have kulhydraterne ud af din kost, så skær gradvist ned på dem, fx uge for uge. Men som sagt har din krop brug for kulhydrater, så der er ingen grund til at skære dem helt ud af kosten.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share