Voldsom hovedpine ved hård træning.


Larson
 Share

Recommended Posts

Hej og god jul

Jeg har hele mit liv været meget fysisk aktiv, men på det seneste er jeg begyndt at få en rigtig voldsom hovedpine efter træning.

jeg har altid trænet hårdt til fodbold, givet det gas i træningscenteret og slet ikke holdt mig tilbage på mine løbeture. Har også givet den så meget gas på mine intervalture at jeg knap kan stå på benene.

Nu er jeg så begyndt til Crossfit og jeg er seriøst ved at besvime hver gang og jeg får en meget meget voldsom hovedpine, der varer ved i omkring 15 min, efter træning.

Jeg har selvfølgelig en formodning om at det er væske jeg mangler, men da jeg aldrig før har oplevet det blev jeg lidt forundret da dette "problem" gang på gang opstår.

Det er ikke fordi jeg holder igen med mit væskeindtag. Drikker vel ca. 3 liter vand i løbet af en dag. Det er selvfølgelig mindre lige op til et træningspas. Har erfaret at for meget vand i maven ikke er så godt sammen med alt det løben, hoppen, sving og løften :)

Har i et råd eller et svar på hvad det kan skyldes?

Venlig hilsen

Mads

Link to comment
Share on other sites

Jeg har oplevet præcis det samme. For mig hjalp det at drikke mere.

Normalt drak jeg ½ l på en træningstime, da jeg heller ikke bryder mig om at have for meget i maven. Men det hjalp da jeg satte det op til 1 l.

Du kan jo eksperimentere lidt med det. Pis af lige inden træning og se så hvor lang tid der går før du skal igen og hvilken farve det har.

edit: Som de andre skriver bør man dog ikke negligere en hovedpine. Læge kan meget vel være en mulighed.

Edited by XIM
Link to comment
Share on other sites

Det kan være noget så uskyldigt som saltmangel og mangel på væske eller at du spænder voldsomt i nakken undervejs

(en slags sidestik bare i nakkens muskler det har jeg selv haft i forbindelse med intervalløb f.eks.)

men det kan som andre siger være smart lige at besøge lægen og få det undersøgt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share