Carb Back Loading


Risbøl
 Share

Recommended Posts

Hey fellow motionister

Jeg er en fyr på 21 som har trænet i noget tid nu, hvor jeg har bulket og taget 7 kg på, mest muskelmasse men selvfølgelig også noget fedt.

Jeg har undersøgt forskellige tilgange til at trimme ned i fedtprocenten, på en måde så jeg kan "klare" det, jeg vil gerne kunne fuldføre dette uden at ændre helt vildt meget ved mine spisevaner og i min søgen faldt jeg over begrebet "Carb Back Loading".

Som jeg har forstået det handler det om at tilvænne kroppen til at bruge fedt som brændstof i løbet af dagen frem for kulhydrater og så ellers spise helt low carb indtil man har trænet, hvorefter kulhydrater er alfaomega og på den måde kan man vha. cardio få sin fedtprocent ned uden at skulle miste muskelmasse plus at man fortsat kan spise "usunde" madvarer som pizza, is osv.

Det lyder som en fremgangsmåde skræddersyet til mig så jeg prøvede at finde noget i dette forum omkring dette, for at få nogle andre danskers erfaring med dette, men uden held så nu opretter jeg selv en tråd og håber at nogen kan komme med nogle kommentarer og erfaring mht. til denne fremgangsmåde.

Én tign jeg bed mærke i som undrede mig en smule som jeg også kunne tænkte mig at få svar på

- Man skal droppe morgenmaden for at fedtforbrænde i løbet af dagen, jeg troede der skulle noget energi ind for at sætte forbrændingen igang, burde det så ikke være bedre bare at spise low carb morgenmad så man stadig forbrænder fedt frem for de indtaget kulhydrater?

/Risbøl

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser pt. efter noget der minder meget om Carb Backloading. Hvis jeg lige husker det skal jeg nok lige vende tilbage med lidt betragtninger/råd.

Gudderman: Du får det til at lyde osmom at det værste man kan gøre er at droppe morgenmaden. Det kan være en gavnligt tiltag for noget, så ingen grund til at afskrive det. Jeg spiser eksempelvis ikke morgenmad.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share