Jeres syn på (hvide) dåsebønner: sundt/usundt?


Guest Slettet_04042015
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet_04042015

Generel konsensus er nok at proteinrige fedtfattige hvide bønner kan rubriceres under sunde fødevarer.

Spørgsmålet er om de hvide bønner og i hvilken udstrækning de taber deres positive egenskaber på dåse i forhold til de hjemmelavede/kogte?

Måske ligefrem tillægger sig negative egenskaber (der måske ikke fremgår af en næringsindholdstabel)?

Jeres syn på (hvide) dåsebønner: sundt/usundt? Opbyggelig fødevare eller trækker dåsebønnerne i negativ retning og følgeligt ikke bør indgå regelmæssigt i den daglige kost?

Spiser jo gerne frisk mad. Undtagelsen er Kavli's økologiske hvide dåsebønner. Jeg gør mig selv den forestilling jeg ved at hælde sovs fra reducerer sukkerindhold der angives til 4,..pr.100gr.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Slettet_04042015

Jeg prøvede URTEKRAMS økologiske hvide bønner på dåse på spottilbud i NETTO til 12,-.

Der er tilsat endnu mindre sukker pr. 100gr. De smager både rigtigere og har fastere konsistens eller adskilthed.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share