Er det her fint nok at spise når man træner ?


Benjiii
 Share

Recommended Posts

Hej Mol

Jeg har trænet i 3 mdr nu og vil bare lige være sikker på jeg spiser det rigtige mad :)

Jeg tæller ikke rigtigt kalorier sådan hverdag men en gang i mellem tjekker jeg lige hvor meget jeg spiser en dag for spiser næsten det samme hverdag bare med lidt små ting der er lavet om :)

Prøver at gøre det enkelt og skriver bare kcal, protein, kulhydrader, fedt hvor hvert måltid

Morgen mad:

167 kcal

28 g protein

10 g kulhydart

5 g fedt

Frokost:

320 kcal

30 g protein

2g kulhydart

5 g fedt

Aftensmad:

430 kcal

45 g protein

6 g kulhydart

9 g fedt

Og så spiser jeg frugt i mellem alle måltiderne

Link to comment
Share on other sites

Det er fint nok at spise en proteinbar eller 2, men måske en lidt dyr måde at få sine kalorier på. Hvis du vil have strammet op skal du ikke være i kalorieundeskud, da det så er svært at opbygge muskel masse.

Det præcise antal kalorier er svært at sige, da det varierer fra person til person og alt efter aktivitetsniveau, men det du for er for lidt. Hvis du har svært ved at spise mere, kan det jo være fordi du guffer så mange grøntsager i dig, evt skær lid ned på grøntsagerne og spis noget lidt mere kød og gerne noget med lidt mere fedt i og måske et glas mælk eller 2 hvis du ellers kan tåle den slags.

Link to comment
Share on other sites

Det er fint nok at spise en proteinbar eller 2, men måske en lidt dyr måde at få sine kalorier på. Hvis du vil have strammet op skal du ikke være i kalorieundeskud, da det så er svært at opbygge muskel masse.

Det præcise antal kalorier er svært at sige, da det varierer fra person til person og alt efter aktivitetsniveau, men det du for er for lidt. Hvis du har svært ved at spise mere, kan det jo være fordi du guffer så mange grøntsager i dig, evt skær lid ned på grøntsagerne og spis noget lidt mere kød og gerne noget med lidt mere fedt i og måske et glas mælk eller 2 hvis du ellers kan tåle den slags.

Kan altid spise så det er ikke noget problem :)

Om aften her ved denne tid er jeg tit sulten så tror jeg vil gøre det så at jeg spiser "aftens" mad tidligere og så spise noget her ved 20-21 tiden

Går først i seng kl 00-01 stykker alligevel

Men tror jeg lige vil sætte mig ind i protein pulver og hvordan det skal bruges :)

Link to comment
Share on other sites

Vi må ikke kommentere nærmere ind til de enkelte mærker.

Men vær opmærksom på om det er proteinpulver eller en gainer hvor du betaler en masse for "sukker" som du kan få billigt på alle andre måder. Eller med andre ord er kiloprisen på selve protein temmeligt høj.

Hvad angår almindeligt proteinpulver, så ligger de fleste omkring 75-80% proteinindhold. Det kan fås højere men koster uforholdmæssigt meget.

Der er valleprotein og kaseinprotein. Det "man" går efter til at tage lige efter træning er valle, da det optages hurtigt. Kasein er til at gå i seng på og for de fleste også den dovnes løsning.

Hvad angår smag og opløselighed, tja, det er alligevel smag og behag om man er til chokolade eller jordbær. Min egen personlige erfaring er at alt andet end chokolade smager som kunstigt lort. Proteinpulver uden smag er alle vist enige om smager gyseligt. Hvis du taster navnet på proteinpulver + smag ind i google, vil du typisk se lidt subjektive vurderinger.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vi må ikke kommentere nærmere ind til de enkelte mærker.

Men vær opmærksom på om det er proteinpulver eller en gainer hvor du betaler en masse for "sukker" som du kan få billigt på alle andre måder. Eller med andre ord er kiloprisen på selve protein temmeligt høj.

Hvad angår almindeligt proteinpulver, så ligger de fleste omkring 75-80% proteinindhold. Det kan fås højere men koster uforholdmæssigt meget.

Der er valleprotein og kaseinprotein. Det "man" går efter til at tage lige efter træning er valle, da det optages hurtigt. Kasein er til at gå i seng på og for de fleste også den dovnes løsning.

Hvad angår smag og opløselighed, tja, det er alligevel smag og behag om man er til chokolade eller jordbær. Min egen personlige erfaring er at alt andet end chokolade smager som kunstigt lort. Proteinpulver uden smag er alle vist enige om smager gyseligt. Hvis du taster navnet på proteinpulver + smag ind i google, vil du typisk se lidt subjektive vurderinger.

har bestilt en prøve derinde fra med chokolade da jeg aligevel skulle have et par trænings handsker så hvis det smager fint nok kunne jeg jo tage sådan en der

jeg ville så tage en shaker med til træning og så drikker det lige efter jeg har trænet :D

Edited by Benjiii
Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg prøvet at spise lidt mere og er nu oppe på ca 1000 kcal

Af det var

83g protein

61g kulhyradt - 20g fra bananer 29 fra havregryn

6 fedt

Mangler en kyllinge burger og det bliver et helt kyllinge bryst og en fuldkorns bolle med en del korn og frø og sådan noget gøjl

Styr - dressing og ketchup så det kommer nok lidt længere op nok der omkring 1500 kcal ca

Link to comment
Share on other sites

Det er enten eller. Og så er det skrot ligegyldigt hvad du går - det er sådan mennesket er skruet sammen.

Hvis du er meget utrænet KAN du i en kort periode, lige når du begynder at styrketræne, opnå begge dele men næppe med så få kalorier du indtager.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share