Er det her fint nok at spise når man træner ?


Benjiii
 Share

Recommended Posts

Det er enten eller. Og så er det skrot ligegyldigt hvad du går - det er sådan mennesket er skruet sammen.

Hvis du er meget utrænet KAN du i en kort periode, lige når du begynder at styrketræne, opnå begge dele men næppe med så få kalorier du indtager.

Starter så med at tabe mig lidt mere eller hvad ville være bedst til at få synlige muskler på maven ?

Jeg ved ikke lige hvad mim fedt procent er på ved ikke lige hvordan man måler det

Men hvor meget skal jeg så spise ? Jeg spiser meget men det er kød og grønsager derfor ikke så mange kcal

Link to comment
Share on other sites

Læs evt her.

http://www.getbig.dk/cuts-vejen-til-lavere-fedtprocent

Desuden har MOL en beregner der kan hjælpe dig til at finde dit ligevægts indtag.

Mit bud er at du skal spise mere.

Det burde være nemt at smide lidt flere kaloriere i kosten. Fx i form af brune ris, fuldkorns pasta osv.

Fedt er heller ikke af det onde.

MOL egen begynder tråd har også lidt forskelligt omkring træning, vægttab osv.

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=42685

Link to comment
Share on other sites

Læs evt her.

http://www.getbig.dk/cuts-vejen-til-lavere-fedtprocent

Desuden har MOL en beregner der kan hjælpe dig til at finde dit ligevægts indtag.

Mit bud er at du skal spise mere.

Det burde være nemt at smide lidt flere kaloriere i kosten. Fx i form af brune ris, fuldkorns pasta osv.

Fedt er heller ikke af det onde.

MOL egen begynder tråd har også lidt forskelligt omkring træning, vægttab osv.

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=42685

tak for linket :)

Når jeg er nede på ca 70 kilo vil jeg begynde at prøve at blive størrere :)

Link to comment
Share on other sites

Start med at sæt dig ind i hvordan du får en god og varieret kost. Du vejer det samme som mig, men spiser ca. 800 kcal mindre end jeg gør om dagen. Prøv at spis så du får 2500 kcal hver dag, og et godt mix mellem kulhydrat, protein og fedt. Igen, sæt dig ind i hvordan du får en god varieret kost, således at du indtager de rigtige former for kulhydrat, protein og fedt.

Herefter begynder du at læse om styrketræning og evt. få nogle til at lave et fullbody program til dig. Begynd med at få noget muskelmasse, og derefter kan du begynde at cutte NÅR du har fået betydeligt mere muskelmasse.

Drop tankerne om at komme længere ned i vægt på nuværende tidspunkt! Og hvor får du tallet 70 kg fra?

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Start med at sæt dig ind i hvordan du får en god og varieret kost. Du vejer det samme som mig, men spiser ca. 800 kcal mindre end jeg gør om dagen. Prøv at spis så du får 2500 kcal hver dag, og et godt mix mellem kulhydrat, protein og fedt. Igen, sæt dig ind i hvordan du får en god varieret kost, således at du indtager de rigtige former for kulhydrat, protein og fedt.

Herefter begynder du at læse om styrketræning og evt. få nogle til at lave et fullbody program til dig. Begynd med at få noget muskelmasse, og derefter kan du begynde at cutte NÅR du har fået betydeligt mere muskelmasse.

Drop tankerne om at komme længere ned i vægt på nuværende tidspunkt! Og hvor får du tallet 70 kg fra?

2500kcal det er jo sygt meget mad eller så skal der bare meget ris,pasta,brød til og en del fedt for jeg spiser altså rimligt meget men det er kun kød og grønsager det er nemmere end at skulle koge pasta eller ris og kan ikke lide Hvidt brød

Men vil da kigge kigge lidt rundt efter lidt ting men vil bare gerne have en flot mave gider ikke at blive tyk

Link to comment
Share on other sites

Alt er relativt, men ok, hvis du synes det er besværligt at hælde vand i en gryde og koge pasta, så kan jeg godt forstå at 2500 kcal på en dag er meget.

Der er ingen der siger at du skal spise hvidt brød - igen, brug noget tid på at læs om ernæring. Du skal spise groft, varieret, magert og få fedt fra de rigtige kilder. En 10-15 mandler som mellemmåltid giver en masse sundt fedt, lidt olivenolie over salaten, bønner, linser, fuldkornsprodukter, etc.

Det er ikke nemt at få en 6-pack, men det virker næsten som om at du ikke rigtig gider arbejde for det. Hvis du vil se resultater skal du også gøre en indsats for at opnå det. Det inkluderer bl.a. at bruge tid på ernæring.

Link to comment
Share on other sites

Alt er relativt, men ok, hvis du synes det er besværligt at hælde vand i en gryde og koge pasta, så kan jeg godt forstå at 2500 kcal på en dag er meget.

Der er ingen der siger at du skal spise hvidt brød - igen, brug noget tid på at læs om ernæring. Du skal spise groft, varieret, magert og få fedt fra de rigtige kilder. En 10-15 mandler som mellemmåltid giver en masse sundt fedt, lidt olivenolie over salaten, bønner, linser, fuldkornsprodukter, etc.

Det er ikke nemt at få en 6-pack, men det virker næsten som om at du ikke rigtig gider arbejde for det. Hvis du vil se resultater skal du også gøre en indsats for at opnå det. Det inkluderer bl.a. at bruge tid på ernæring.

Vil gøre rigtigt meget for det jeg har bare ikke mulighed for at læse om det for har desværre ødelagt min bærbar og det er for svært at sidde og læse på en lille bitte mobil så tror jeg lige nu prøver at lave mad med mere sundt fedt og så spise lidt pasta og ris med

Tror jeg er oppe på 2000 kcal i dag har desværre ikke mulighed for at komme med 100% sikre tal men spiste det jeg ville normalt plus ca 70gram fuldkorns pasta og spiste en grov bolle der var ca 300 kcal i det var en pænt stor en

Men ligeså snart jeg har chancen for at kunne læse ordenlig om det hele gør jeg det og går ned med min bærbar imorgen

Kan godt se der lige er nogle ting jeg skal have styr på

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

jeg tror nu at ' man skal bygge fedt-på-stadiet, før man kan tage muskler på kan diskuteres rimelig længe. Der er forskellgie kropstyper og nogen har bare lettere ved at bygge ud. Ikke nok med det hvis man ser nogen primitive stamfolk, syntes jeg da de ser stærke og lidt muskuløse ud, uden at have meget fedt på kroppen.

Det er nok nærmere et bodybuilder begreb det med at man skal være i overskud/bulk. Det virker ret dumt at anbefale personer der ikke har meget fedt i forvejen og gerne vil have sixpack at sige de skal være i voerskud. man ser det gang på gang herinde.

Ja det er rigtigt nok at probodybuildere æder sig op men i deres konkurrence periode taber de det igen. I må regne med at de tager forskellige slags steroider osse.

Jeg har selv i tidernes morgen da jeg startede med at træne tabt fedt og bygget muskler op over 7 måneder. Så den teori ved jeg bare har forskellige nuancer.

Man skal også tage højde for om amn har en anabolsk krop eller en af de fedlade eller tynde typer.

Er man en anabolsk krop som jeg gætter på topic starter er, er han ret heldig i det muskelmasse for sådan en person ikke lige frem svinder en så let som ved en af dem der aldrig kan tage på.

Til sidst.

Ja! 1000 kcal er under ernæring på sigt. Drop det pjat og spis ordentligt.

Edited by Jesus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share