Fedtprocent


Zlatko
 Share

Recommended Posts

Hej alle, ved ikke om dette emne har været oppe før.

Men det handler om hvordan man kan komme ned i fedtprocent. Jeg styrketræner 3 gange om ugen, spiller fodbold 3 gange om ugen og så laver jeg også intervaltræning ved siden af. Jeg er omkring de 183 og vejer ca. 75(svinger).

En dag med træning plejer jeg at spise som følgende(ved godt det ikke er den bedste kostplan, har søgt meget og hørt om mange ting men aldrig kunne rigtig finde noget som hjalp på hvad man kunne spise, forskelligt fra dag til dag):

Morgenmad: Havregryn(ca. 65g) og skummetmælk(ca.160g)

Måltid 1: et styk frugt, kan være æble,banan eller lign.

Frokost: 2-3stk Rugbrød med forskelligt pålæg(helst det med mest protein indhold og lavest fedt)

Måltid 2: Igen et styk frugt som måltid 1

Måltid efter træning: En dåse tun, 2-300gram grønt, 2 skiver rugbrød

Måltid 3: igen et stykke frugt

Måltid om aftenen: plejer at være forskelligt her, nogle gange en portion müsli med skummetmælk eller A38, andre gange bare rugbrød igen.

Plejer ikke at tage protein pulver eller lign produkter da jeg ikke rigtig har lyst til det, og vil prøve at gøre det med mad i stedet for.

Som sagt er jeg ikke den store ekspert indenfor kosten. Men det sådan jeg plejer at gøre, håber noget har tid og kan give noget hjælp til det :)

Link to comment
Share on other sites

Har du regnet ud, hvor mange kalorier du indtager i løbet af en dag, vs. hvor mange du ca. forbrænder? For at komme ned i fedtprocent, skal du spise færre kalorier end du forbrænder. For at bibeholde din muskelmasse bedst muligt, er det en god idé at spise en god del protein - den kan fx gerne udgøre 30-40 % af dit daglige indtag - og selvfølgelig blive ved med at styrketræne :)

Link to comment
Share on other sites

Tror generelt at jeg i forvejen uden træning for mindre kalorier ind end det jeg normalt skal på en dag :) Spiser så meget så muligt mad med proteiner i, men jeg går ikke efter at få større muskler men bare mere kraft til fodbold. Og jeg har bare en høj fedtprocent vil jeg mene, fordi jeg stiger i vægt men jeg kan ikke se sådan store ændringer på kroppen.

Så jeg ved ikke om jeg laver nogle ting forkert eller lign. så søger lidt hjælp på det :)

Link to comment
Share on other sites

Og jeg har bare en høj fedtprocent vil jeg mene, fordi jeg stiger i vægt men jeg kan ikke se sådan store ændringer på kroppen.

Med det mener jeg, at jeg stiger i vægt til styrketræning men ikke kan se nogen ændringer sådan på kroppen :)

Det sidste kan lige så godt skyldes, at du er i kalorieunderskud, altså spiser mindre end du forbrænder. Du bliver stærkere, men der er ikke noget kalorieoverskud som kan bruges på at bygge muskelmasse. Det har ikke nødvendigvis noget med din fedtprocent at gøre.

Hvis du i forvejen mener, at du spiser mindre end du forbrænder, så fortsætter du bare på den måde, så skal din fedtprocent nok komme ned. Det jeg egentlig mente med mit spørgsmål var, om du har regnet ud, hvor meget du forbrænder og hvor meget du spiser i kcal. Det går jeg ud fra, at du ikke har, siden du skriver, at du "tror du spiser mindre end du forbrænder". Men hvis du ikke taber dig, må der jo være noget galt et sted.. Prøv at tælle sammen hvor mange kalorier du får ind i løbet af en dag. Desuden kan jeg ikke helt se, hvor alt det protein er henne, som du snakker om at du spiser.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Det sidste kan lige så godt skyldes, at du er i kalorieunderskud, altså spiser mindre end du forbrænder. Du bliver stærkere, men der er ikke noget kalorieoverskud som kan bruges på at bygge muskelmasse. Det har ikke nødvendigvis noget med din fedtprocent at gøre.

Hvis du i forvejen mener, at du spiser mindre end du forbrænder, så fortsætter du bare på den måde, så skal din fedtprocent nok komme ned. Det jeg egentlig mente med mit spørgsmål var, om du har regnet ud, hvor meget du forbrænder og hvor meget du spiser i kcal. Det går jeg ud fra, at du ikke har, siden du skriver, at du "tror du spiser mindre end du forbrænder". Men hvis du ikke taber dig, må der jo være noget galt et sted.. Prøv at tælle sammen hvor mange kalorier du får ind i løbet af en dag. Desuden kan jeg ikke helt se, hvor alt det protein er henne, som du snakker om at du spiser.. ;)

Hehe :) jamen jeg taber mig stille og rolig i vægt, men jeg tager også på pga. muskler(vil jeg mene). Men jeg har lidt svært ved at se hvor jeg skal få alle proteiner fra, da jeg ikke hver dag kan lave mad alt det jeg skal bruge pga. jeg har for lidt tid med skolen osv.

Men jeg kigger altid på maden om der er mest proteiner i dem end det andet og så vælger jeg det.

Men mit spørgsmål var nu mere om jeg er på rette spor til at gå ned i fedtprocent, eller om jeg gøre det helt ude i skoven :)

Der må også gerne komme med ting man kan inddrage når man skal spise og sådan :)!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share