Træningsprogram til semi-nybegynder


Rau
 Share

Recommended Posts

Hej med jer.

Jeg har i flere perioder styrketrænet, men aldrig for alvor konsekvent, men ønsker nu at starte op igen og denne gang mere seriøs.

Jeg er 188-190 cm. høj og vejer omkring 82 kg og synes at jeg godt kunne bruge noget mere masse på min overkrop. Jeg føler nogen gange lidt, at jeg godt kunne bruge noget mere "stabilitet" (hvis I kan følge mig), selvom jeg er relativ høj. Har lange ben, så mit tyngdepunkt ligger ikke ligefrem lavt!

Jeg har spillet fodbold i stort set hele mit liv (er 20 år), så med tiden har jeg fået en fornuftig størrelse ben (de behøver ikke at blive voldsomt meget større!!!), men de skal jo naturligvis trænes, så de kan blive stærkere.

Jeg vil gerne have noget fullbody, hvor der gerne må være fokus på brystet. Fra naturens side har jeg nogle overarme i en fin størrelse, så dér handler det måske mere om konturer (?).

Sum summarum er, at jeg bare gerne vil træne hele kroppen og generelt opnå større styrke. Jeg har ingen intentioner om at blive STOR, men vil bare gerne STYRKE kroppen samtidigt med, at jeg får lidt masse på kroppen.

Jeg har søgt på forummet og kunne ikke finde nogle træningsprogrammer, der lige passede, så jeg håber virkelig på, at I har nogle idéer. Jeg har tænkt på at træne 3-4 gange om ugen. Man skal jo have et mål.

Angående kosten, så har jeg i længere tid følt, at jeg har været i underskud - at jeg ikke har spist nok. Jeg er klar over, at det er noget, jeg må gøre noget ved, så hvis I kender til nogen gode artikler, må I gerne linke.

Hvis jeg har glemt noget, så sig til!

Edited by Rau
Link to comment
Share on other sites

Hvad med dette program? http://news.bodylab.dk/artikler/261-storre-muskler-back-to-basics. Hvis du gerne vil træne 4 gange om ugen er det et fint program, som jeg har set anbefalet herinde flere gange :)

Jeg forstår ikke helt, hvad det er for nogle artikler du efterspørger. Hvis du spiser for lidt er det vel bare om at spise mere? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da jeg selv startede med at træne, havde jeg stor glæde af et full-body program, der involverede "de 5 store". Har også læst, at det er sådan de træner i det russiske militær :)

Jeg kørte 4 sæt á 10-12 gentagelser:

  1. Squat
  2. Dødløft
  3. Bænkpres
  4. Pull-ups
  5. Skulderpres

Der kan selvfølgelig tilføjes alt efter fokus - du kunne f.eks. tilføje skråbænk, når nu du nævner brystet som et fokus.

Håber, du er kommet godt igang :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share