Kostprogram


Kasperroed
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen

Jeg er en dreng på 16 år. Jeg er 181 cm høj og jeg vejer 57 kg. Jeg har fået den strålende idé at jeg vil have s0en veltrænet krop, og helst inden sommer. Derfor har jeg lavet et træningsprogram og en kostplan, da jeg har hørt at det er meget vigtigt. Lige nu styrketræner jeg 3 dage om ugen samtidig med at jeg også løber 2 gange om ugen. Mit træningsprogram ser ud som følger:

Mandag - fri (volleyball træning 1 time)

Tirsdag - styrketræning (ca. 60 min.)

Onsdag - fri

Torsdag - styrketræning (ca. 60 min.)

Fredag - løb (ca. 12 km)

Lørdag - styrketræning (ca. 60 min.)

Søndag - løb (ca. 12 km.)

Efter hver træning (løb og styrke) indtager jeg en proteinshake bestående af 300 ml. Mælk og 30 gram 100 Whey Protein. Derfor når jeg samlet set op på ca. 2200 kcal om dagen)2

Nu har i fået mit kostprogram at se. Hvad syntes i om det? Er det tilstrækkeligt når mit mål er øget muskelmasse?

Obs: har fået at vide at jeg ikke skal løbe, men det bliver jeg nødt til indtil marts hvor jeg skal øbe halvmarathon.

Link to comment
Share on other sites

Brug denne beregner: http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/beregn_dit_energiforbrug/ til at beregne dit daglige kaloriebehov. Læg 500 Kcal til. Så mange kalorier skal du indtage for at tage et halvt kilo på om ugen, hvilket er et godt udgangspunkt for at forøge din muskelmasse. 2200 Kcal ser ud til at være temmeilig meget for lidt, med dit aktivitetsniveau.

Læs også denne guide: http://www.motion-online.dk/styrketraening/styrke_-_artikler/guide_til_stoerre_muskler/

Edited by Henrik C
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share