køb af hverdagscykel - supermarked eller forhandler?


hardvig
 Share

Recommended Posts

Hej MOL'ere

Jeg står til at skulle ud og købe mig en ny cykel.

I den forbindelse er jeg i tvivl om, om jeg skal købe den i det nærmeste supermarked, eller om jeg skal gå til en decideret forhandler og betale noget mere?

Jeg har tidligere haft en del cykler købt i et større dansk indkøbscenter, men det er ligesom om at de bare ikke holder?

Men det er jo lige meget hvis cyklerne fra en cykelhandler heller ikke gør det...

Så det jeg ønsker mig af jer, er, at I fortæller mig lidt om jeres erfaringer med køb af cykel hos det ene og det andet sted (Supermarked/forhandler)

På forhånd tak!

//Jonas

Link to comment
Share on other sites

Min kæreste købte for nogle år siden en cykel i Kvickly/Superbrugsen til 1200 kr. Den holdte ca. 6 måneder så var krank færdig. Derudover så var skærmene i stykker og hjulene slog en smule.

Hun gik derefter ned i en cykelhandler og købte en cykel til 4500 kr. som hun 1 år efter stadig har og virker som da hun fik den. Så både kvalitet og comfort er på et helt andet niveau. Men det er prisen også.

Så kvalitet og pris hænger lidt sammen. Nu ved jeg ikke hvilket prisleje du havde tænkt dig at kigge på og om man kan købe kvalitetscykler hos supermarkederne.

Hvor bor du henne og hvor stort et problem er der i byen med cykeltyverier?

Jeg bor selv i Kbh og er færdig med at købe cykler til +3000 kr., for de bliver stjålet med det samme. Sidst købte jeg en ny cykel hos Cykelbanditten til 1200 kr., som kørte fint, men var det værste lort. Hvilket butikken i øvrigt ikke lagde skjul på. De sagde at den ikke ville holde i 5 år. Den holdte 2½ år og så var den rustet op.

Link to comment
Share on other sites

fedt at høre at det ikke kun er mig der har haft lidt uheldige oplevelser med cykler fra supermarkederne...

Købte for et par år siden en cykel til omkring 2500 i håbet om at den var i den høje ende af kvalitetsskalaen for supermarkedscyklerne, og jeg var faktisk ret glad for den, men efter et par måneder lød det som om at der var kommet sand ind i kranken og et par måneder derefter stod hele gear-naven af...

Jeg bor i Ringsted og tænker umiddelbart ikke at cykeltyverier er det helt store problemer, men tænker samtidig at der er en sammenhæng mellem risikoen for om cyklen bliver stjålet og om der står SCO eller Centurion på stellet...

Link to comment
Share on other sites

Køb en cykel fra en cykelforhandler. Ja det koster lidt ekstra, men til gengæld kan de også hjælpe dig med en masse ting. Derudover skal du jo sørge for at vedligeholde cyklen - enten ved selv at gøre det, eller tage den forbi cykelhandleren 1-2 gange om året for lige at blive strammet op, få skiftet bremseklodser, justeret gearene etc. Som med alt andet så holder tingene længere hvis du giver dem opmærksomhed.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg købte en batavus for ca 10 år siden til 5000 kr , nu ligner den lidt en havelåge- men det kun pga en cykelkurv der er totalt smadret, skærmene er knækket og støttefoden er rustet... MEN den kører perfekt :)

Jeg har haft Jobs hvor jeg cyklede 10 km hver vej, arbejdet i hjemmeplejen hvor cyklen også blev fræset frem og tilbage.

Den har også klaret 2 børn (ikke på samme tid)

Cykler fra supermarkederne har jeg kun hørt dårligt om. Jeg tror de er gode til dem der cykler ind i mellem :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share