vægtøgning


Madridista
 Share

Recommended Posts

Hej jeg træner 3-4 gange om ugen, men vejer alt for lidt på min alder ca. 45 og er 14 år.

Jeg plejer at starte med at løve 20 på en 11,5 km i timen og derefter styrketræner jeg med en allroud styrketræningsprogram her fra siden. Og afslutter med en halv flaske proteinshake xl. Udover at spise mere er der noget jeg burde tilføje eller undgå og har i nogle flere tips. Jeg vil meget gerne være mindst 5

5 kilo hurtigst muligt gerne op til 60

Link to comment
Share on other sites

Hej Madridista :)

Jeg kom lige forbi dit indlæg og ville prøve at se om jeg har et råd du kan bruge. Altså du træner 3-4 gange ugentligt, og starter med løb. Dit mål er at tage på, og det er fedt og muskler går jeg ud fra :). Hvis jeg var dig ville jeg, træne 3-4 gange ugentlig stadig, skippe løbe turen for der forbrænder du kcal og din efterforbrænding er højere, og det at løber inden din vægtløftning mindsker din energi til at løfte vægtene. Du skal spise 5-6 gange dagligt, og taget i betragtning af din alder og vægt går jeg ud fra at din forbrænding er meget høj. Så derfor skal du have mange fiberrige kulhydrater for at opbygge både fedt og muskel. Et morgenmåltid kunne vær eksempelvis, 70 g havregryn, 2,5 dl letmælk, og nogle nødder som protein kilde ca. 30-40 g. Middag: 85 g grov pasta/flutes/ris. Lidt grøntsager ca 100-150 g. 90-100 g kyllingebryst/tun/kalkun/oksemørbrad, alt magert kød og kvalitetspølser okse og kylling. Det var bare to forslag og du kan så selv ud fra det finde på andre spændende ting :). Ud fra den mad og givet at du spiser 5-6 gange dagligt skulle du meget gerne se en vægt øgning efter 3-5 uger, hvis ikke øger du kulhydraterne, du kan også øge proteinet. Hvis du vil løbe på løbebåndet så sørg for at du får flere kulhydrater når du gør det, en ekstra portion burde være nok. Jeg håber det kan hjælpe dig også selvom jeg ikke kender din højde og hvor aktiv du er på job og sådan. Hvis du vil spørge om mere skriver du bare. Mvh Andrés Rosenlund

Link to comment
Share on other sites

Tak for hjælpen andres, og jeg 168 cm :) Jeg ved ikke om jeg forbrænder hurtigt men jeg plejer ikke at spise meget før, måske derfor :)

Okay, altså hvis det er så simpelt at det er fordi du ikke spiser meget så forsøg dig frem med kulhydraterne, måske er de nævnte gram for meget, læg måske ud med 65-70 g og se om det øger din vægt og hvis ikke så øg :). Men det var så lidt, du kan skrive hvis du søger svar på andet, måske jeg kan hjælpe dig :). God aften. Andrés

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share