Sign in to follow this  
Tommyller

Hjælp til træning for tynd fyr

Recommended Posts

Hej læsere :-)

Jeg er en ud af mange der ønsker en flot krop. Dog ved jeg ikke helt hvad det er jeg helt præcis skal gøre. Jeg er lige begyndt at træne i fitness og træner seriøst.

Jeg er 17 år, vejer 60 kg, og er 180 cm. Ja jeg er tynd og undervægtigt! Det jeg ønsker er at blive større og få større muskler - altså en flot krop.

Jeg har brugt app'en ShapeUp og efter hvad den siger indtager jeg omkring 2000 kalorier. Sådan jeg har forstået det er at jeg simpelthend skal spise mere (ca. 3000 kalorier), mens jeg skal træne meget :-)

Jeg har købt det her protein pulver - Pro gainer, for at hjælpe mig med at få det jeg skal have for at tage på :-)

http://bodystore.dk/4/dk/artiklar/gainer-pro

Mit spørgsmål er så, hvor meget og hvornår jeg skal indtage det her protein pulver og hvordan jeg skal træne. Og hvor meget jeg skal spise og træne for at blive større :-)

Jeg vil blive rigtig glad hvis der er nogen der havde lyst til at hjælpe mig med hvad jeg skal gøre :-)

Edited by Tommyller

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej.

Rigtig mange har stilt spørgsmål som dit. Prøv at bruge søge funktionen her på MOL og jeg vil garantere at ser kommet rigtig mange tråde med rigtig mange guldkorn.

Søg lidt, læs lidt.

God vind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvis du er 180 og træner regelmæssigt vil jeg mere forslå 3500 med en god proteinfordeling, hvis du vil se resultater :) Træn de øvelser, der gainer mest masse: Bænk, dødløft og squat. Det lyder som en kliché, men det er den hurtigste vej frem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Eat like it's a job!", som de siger :)

Træning i sig selv er vigtigt, men for hardgainers er kost den aller vigtigste komponent i at bygge muskelmasse.

Edited by StærkDreng

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begynd at spise en masse nødder. Drik en masse mælk. Du kunne eventuelt prøve dig frem med noget peanutbutter. Peanutbutter passer rigtig godt til smoothies, og du kan også lave din egne proteinbarer ud af det.

http://www.youtube.com/watch?v=LwH5udRb3Vk

En anden ting du kan gøre, er at smide en gang olie på din salat. Det er også en nem vej til flere kalorier.

Du er stadigvæk en ung fyr, så du skal bare give den gas, når du styrketræner, og når du spiser. 60kg på 180cm lyder ikke af meget, så spis bare igennem.

Proteinpulver indtager du bare før 1times tid før og senest 30minuter efter træning.

Kreatin er også en mulighed

Edited by Håndboldfyren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this