Forslag til Kb/konditionsprogram


Moletjavs
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er ved at lave en hjemmetræningsplan. Mine redskaber er en stability ball, kettlebell og en motionscykel.

Jeg tænkte på noget i stil med 2 gange kettlebell træning med 15 minutter opvarmning på motionscykel og så en dag i ugen hvor jeg cykler 45 minutter.

Man. 15min. opvamning cykel/ Kb allround træning indtil jeg er færdig

Tor. 15 min. opvarming cykel/kb allround træning indtil jeg er færdig.

Lør. 45 min cykling.

Hovedformålet er at komme i bedre form og undgå jeg ikke begynder at tage på.

Hvad skal der på af kettlebell øvelser?

Forslag:

Swings, Squat, halo, figure 8 and curl, highpulls og maveøvelser på bold evt. lændtræning på bold. Måske osse den der clean and press. Måske noget rowing af en art ?

Hvor mange reps ca? Havde tænkt 2x12 med kettlebell og på bold 3x15.

For lige at slå det fast så er min konditions rimelig og er da kun letøvet med styrketræning.

Håber i har nogle gode ideer.

Edited by Moletjavs
Link to comment
Share on other sites

Tvivler på du kommer i super form af det program. Personligt vil jeg mene der mangler en gentilt tempo/interval dag, hvor pulsen kommer op. Du kan sagtens smide 15 minutters cykel ind efter KB træningen uden at det skader noget.

Syntes også at 3 dage er i underkanten, men hvis du er begynder er det nok okay.

Ville dog smide en dags mere Cardio på efter lidt tid.

KB øvelserne kan jeg ikke lige kommentere.

Link to comment
Share on other sites

#1 Jo det er måske i underkanten med cardio. Kunne sådan set prøv at gøre som du siger med 15 minutters cardio efter træning osse. Onsdag kunne være en god dag for en ekstra cardio dag. Som jeg nævnte er konditionen rimelig så burde nok kunne klare det.

#2 Kender TGU,DL og Snatch de andre må jeg lige have slået op. DL har jeg desværre ikke tung nok vægt herhjemme til at det kan mærkes.

Takker for jeres svar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share