ømhed over/under knæ


triatleten8000
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg har nu brugt de sidste par dage på at søge på nettet efter folk med et lignende problem som jeg - uden held. Derfor håber jeg at i kan hjælpe..

Jeg har de sidste par dage døjet med ømme knæ. Ingen smerter - kun ømhed - i/omkring begge mine knæ. Ømheden går nu også ned i skinnebenene. Ømheden er diffus - kan til tider mærkes som om den er i muskulaturen over knæene, på ydersiden af knæet, på indersiden af knæet og under knæet. Jeg kan sagtens træne på det - men jeg er selvfølgelig bange for at gøre det værre.

Smerterne startede tirsdag - men jeg formoder selve udløsningsgrunden er at jeg deltog i et 10 km løb i søndags, hvor jeg løb stærkt på et hårdt og iset underlag. Herefter har jeg flyttet al løbetræning ind på løbebånd.

Jeg er triatlet og er i gang med at bygge min grundform op - derfor træner jeg en del timer. Jeg er helt med på at det her skyldes overbelastning og jeg skal skære ned på mine træningstimer. Det jeg er interesseret i er at høre jer, om i tror det skyldes inflamation et eller andet sted - eller om det er ren og skær belastningsorienteret.

Jeg har døjet med at mine knæ i starten af sæsonen var ømme før - syntes dog at ømheden denne gang er lidt værre og mere diffus. Umiddelbart syntes jeg ikke, at det mærkes som betændelse. Og betændelse i begge knæ samtidig ville da også være mærkeligt - eller ? Min egen lille hjemmebryggede teori er, at min muskulatur og sener over knæet er overspændte og da de hæfter under knæet får jeg ømheden over et større stykke. Er dette helt hen i vejret ?

Jeg kan godt træne trods ømheden - og er ikke mere generet af problemet i timerne efter... Men i dag er ømheden mere generende end den var i går...

Håber i kan hjælpe.

Link to comment
Share on other sites

Det kunne lyde som om dine sener i benene er stramme, og derfor kommer til at give de irritationer omkring knæene.

Du kan prøve at Foam rolle dine IT Bands og se om det evt. hjælper. Der findes også nogle stræk til at løsne op.

Det er da forsøget værd vil jeg mene?

Jeg har selv døjet lidt med stramme IT bands, og Foam rolling er rigtigt god.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share