Jeg har virkelig brug for jeres hjælp


christinas
 Share

Recommended Posts

WARNING: Meget grimt sprog. (Jeg kan ikke styre mig)

Okay, det her bliver en fucking lang smøre, men jeg har simpelthen bare brug fra råd fra jer!

Jeg er en pige på 22 år, jeg er 1,66 og jeg vejer pt. 75 kg.

I starten af 2011 vejede jeg 82 kg, og begyndte at gå til kontrol hos min læge. I ca. Maj 2012 når jeg ned på 70 kg. (Hurra!), og der ligger jeg sådan set i et langt stykke tid, indtil at jeg i starten af september stopper med at ryge.

Her efter jul vejer jeg så 75 kg igen.

Jeg har i hele Januar (og de to første uger af december) været på Madlog.dk, jeg har kraftedeme knoklet røven ud af bukserne i træningscenteret nærmest hver dag.. og JEG TABER MIG IKKE!!!

Jeg har for nyligt købt et pulsur, som kan måle hvor mange kalorier jeg forbrænder når jeg træner, jeg taster ALT nøjagtigt ind på madlog, og der snakker vi altså INGEN cirka tal - kun nøjagtige mål. Men jeg taber mig seriøst ikke. Hvad fanden sker der?

Jeg er simpelthen så vred og frustreret, har I nogle bud?

Dét jeg sådan lever af er f.eks.: Til morgenmad kan jeg spise enten: Havegryn med mælk eller cheasy vanilje youghurt eller en ristet skive toast (GROV) med light syltetøj

Til frokost spiser jeg ofte et stykke brød med cheasy ost, kalkun pålæg, grøntsager, eller laver mig eget tun salat med fromage frais, eller en sandwich osv. osv.

Mellemåltider er frugt, youghurt eller hvis jeg ikke har spist så meget frokost, så kan jeg godt tage en skive brød igen med noget på. Især hvis jeg skal træne.

Aftensmad er ofte bare kød og grøntsager.

Hvad angår fedt; det holder jeg bestemt også øje med. Jeg forsøger ikke at overskride de 30 g om dagen.

Mht. træning, så laver jeg enormt meget forskelligt. Bodycombat, MBL hold, yoga, løb, crosstrainer, stepmaskine, og en del styrketræning.

Efter jeg har fået mit pulsur, er det gået op for mig at jeg faktisk forbrænder mere end jeg troede jeg gjorde. Og det gør mig jo bare endnu mere forvirret .

Nå, jeg håber virkelig I kan hjælpe mig. Og undskyld for alle de bandeord, jeg er bare så frustreret.

Spørg gerne, hvis der mangler information!

God fredag

Christina

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det lige du ikke spiser mere fedt?

Det er jo ikke fedt man bliver tyk af?

Mit skud fra hoften er at.

1. Du spiser for lidt så din forbrænding er gået i hi.

2. Du har reelt tabt fedt, og omdannet noget til muskler. Gå efter spejlet ikke kun vægten.

Ps.

Læs om og vægttab blandt andet herinde. Der er mange vejet til Rom. At sulte sig er lang fra den bedste.

Kærlig hilsen

Onkel arcus.

Link to comment
Share on other sites

Du skal lige være opmærksom på, at pulsurets kalorieudregning kun gælder ved cardiotræning - det skyder for højt ved styrketræning, så du forbrænder nok ikke helt så meget, som du tror der.

Hvor mange kalorier indtager du dagligt, og hvordan er fordelingen i procent på kulhydrat, fedt og protein? (Det burde madlog kunne fortælle dig :) )

Link to comment
Share on other sites

Jeg har det sådan set også kun på ved cardio - det den måler ved styrke tager jeg lidt let på :-) På min madlog hedder mit "budget" 1425 kalorier dagligt. Det er enormt forskelligt hvordan fordelingen er, nogle dage har jeg fået meget kulhydrat, andre dage meget protein. Hm, men nu hvor jeg sidder og kigger på det kan det godt se ud som om jeg får meget kulhydrat?

Mht. at måle mig, så har jeg faktisk gjort det i dag... og ja, der er ikke sket en skid.

Link to comment
Share on other sites

Når du vejer dig...

Er det samme vægt? En Elektronisk? en billig IKEA vægt, eller en hyper avanceret fedt måler vægt til 2000 kroner?

Det er en rigtigt god ide at måle din mave, lår og arme, og se om der ikke sker en fremgang der.

Desuden er det jo forskelligt hvad vi opfatter som at knokle røven ud af bukserne?

Nogle syntes de har ydedet alt de har efter 5 kilometer løb, andre af os skal gerne over de 10 før det begynder at tælle. og så vider og så videre.

Link to comment
Share on other sites

Hvor meget alkohol indtager du på en uge? Der kan nogen gange ryge mere ned end man regner med, og det tæller også med i kalorieregnskabet.

Hvad spiser du som snack? Nødder eksempelvis, så skal du måske kigge på hvor meget det bliver på en dag, selvom det er sundt er der et højt kalorieindhold i dem.

Link to comment
Share on other sites

Kære Lene, det er netop dét som frustrerer mig så meget. Jeg drikker aldrig alkohol, jeg ved godt hvad et glas vin indeholder, og en øl for den sags skyld. Det samme med nødder. Jeg spiser ikke noget, som jeg ikke ved hvad indeholder, det er desværre ikke dér fejlen ligger. Jeg drikker rimelig meget Pepsi max (1-3 glas om dagen), but that's it. Jeg er begyndt at tro at det er forholdende mellem kulhydrat, fedt og protein den er gal med. Ellers ved jeg det virkelig ikke.


Link to comment
Share on other sites

hehehe kan sgu ikke lade være med at sidde og smile af dit indlæg når jeg selv har smidt 1.1kg på en uge uden at lave nogen form for cardio

Kontrollerer du for andre variabler end bare dine macroer?

Væske ophobning kan være dit problem hvis du ikke kontrollerer for det, eksempelvis fik jeg smidt 5.2kg på en dag (PR endda)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share