de så korte og fede.


LikeAPie
 Share

Recommended Posts

Hej med jer.

Jeg er 16 år, elite gymnast og atlet. Jeg er 160 høj (knap&nap) og vejer 49-55 kg. Det svinger af en mærkelig grund rigtig meget!

Jeg har valgt at skrive her, under ''vægttab'' for ved snart ikke hvad løsningen ellers skulle være. Ifølge bmi- beregnere er jeg jo ganske normalvægtig. Men hvorfor vejer alle andre der skriver sådan nogle indlæg herinde, meget mindre? Det synes jeg altid de gør, så derfor har jeg valgt at selv skrive. Alle indlæg er noget ala: ''Hej, jeg er 170 høj, vejer..Hmm, 40-45 kg. Hvordan taber jeg mig?'' Jeg bliver så sur over de indlæg. Enten er de alle anorektikere, eller også vejer jeg bare en del mere!

-men tilbage til mig... -Jeg har en (for det meste) flad mave. Lidt muskuløs, men ikke mere end mange andre ''normale'' små-aktive mennesker. Men jeg er faktisk ret tilfreds med den, for den er sgu køn. -Det samme med min røv, der har fået -og får meget ros. (Ehe) Men jeg er jo egentlig ikke vildt høj, og min overkrop er ret lang, så det efterlader mig med små, korte -og desværre kraftige/tykke ben. Det er virkelig træls, for jeg er på ingen måde buttet på andre måder. I alle tænker nok at alle har vel noget at brokke sig over, og ja, selvfølgelig! Men de her små ben, de sliber langsomt og sikkert min selvtillid ned. Det ikke helt fair. De er selvfølgelig muskuløse, det er klart. Meeeen.. -Jeg har overvejet at stoppe træningen lidt, men frygter de bare bliver tykke og slasket så. Jeg spiser godt i lige denne periode jeg er i lige nu, i andre perioder spiser jeg ikke det store. Det vel naturligt at få sine jeg-æder-som-en-fodboldspiller dage i voksealderen, right? Hvad gør jeg?! Er et vægttab virkelig løsningen? Skal jeg spise noget bestemt, gøre noget bestemt? Er jeg ærligttalt bare lidt buttet?

Jeg håber på nogle gode, ikke alt for besværlige råd. Jeg har et fornuftigt syn på min krop, jeg er selvfed, osv. Så jeg ser ikke forkert, når jeg ser mine korte ben..Som buler ind mod hinanden liidt for meget oppe ved låret og ved mine lægge.

MVH Julie. :)

Edited by LikeAPie
Link to comment
Share on other sites

Det lyder som om dit største problem er dit selvbillede, og ikke dit udseende. Et vægttab virker umiddelbart ikke som en god idé. Det lyder på din post som om du er ret køn.

Tynde ben er altså ikke alles kop the, og nogle kan altså bedre lide veltrænede ben. Dette gælder for de fleste mennesker herinde, så det er nok ikke her, du finder støtte til dit projekt.

Link to comment
Share on other sites

Du har formodentlig meget lidt fedt, og kun muskler på lårene. Det kan du få væk ved:

A at løbe meeeeget lange løbeture, og være forsigtigt med hvad du spiser. Det vel en ok løsning som sådan, det ikke videre produktivt for din gymnastik.

B Eller ved at være inaktiv, og ikke spise for meget: Det en skidt løsning hvis du spørger mig, da det er skidt for din gymnastik, og generelt usundt.

Det at du har korte lår, relativt til resten af din krop er ikke noget du kan træne/ regulere selv... Så det må du acceptere.

I forhold til deres fedme, tror jeg ligesom Heikichi, at det er mest noget der foregår oppe i dit eget hoved.

I fald at det er sandt og du har tendes til brede/chunky lår. Så det heller ikke nødvendigvis verdens ulykke.

Der er fyre der tænder på det, not to worry.

Desuden er der viden der tyder på at hvis man skal være bred et sted, så er fedt på hofter/lår ikke det værste. Ddet associeret med positive sundhedsgevinster, se f.eks bente klarlunds oplæg her: http://tedxcopenhagen.dk/bente-klarlund-pedersen-making-more-minds-up-to-move/http://tedxcopenhagen.dk/bente-klarlund-pedersen-making-more-minds-up-to-move/. Der er desuden i teknologirådet rapport om fedme, http://www.tekno.dk/pdf/hoeringer/p09_Fedme_Hoeringsrapport.pdf se side 19 også en læge der argumenterer for at fedtet i den region, er sundt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share