Ben træning - hvor tit?


MadMathias
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen :-))

Jeg har styrketrænet i over er nu, og på det sidste er jeg blevet rigtig glad for henholdsvise løb og ben træning. Jeg går til boksning 1-3 gange ugentligt, og styrketræner 3-5 gange ugentligt. Jeg kører et såkaldt 2-splits program, hvor jeg den ene dag træner ben og skulder, og den anden dag resten af kroppen. Jeg opvarmer altid med 15 minutters intervalløb inden jeg rammer vægtene. Ben dagen er min yndlings dag.

Mine spørgsmål lyder således:

1. Kan man godt træne sine ben 3 måske 4 gange om ugen?

2. Hvis man kan, skal det så være 3-5 reps den ene dag, 6-12 reps den anden, og 13-20 den sidste dag?

3. Kan man dele sin bentræning op, så man træner fx normal squat den ene dag, og front squat den anden?

4. Har løbetræning en negativ effekt på bentræningen?

På forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Benene er en meget stor muskelgruppe og skal derfor have lang tid til at restituere, meget længere end armene for eksempel. Derfor vil jeg mene, for at få det optimale ud af din bentræning, skal du ikke træne det mere end 3 gange om ugen. Jeg tror det optimale ville være 2 gange om ugen. Derudover tror jeg ikke at løbetræning har den store indflydelse, med mindre, du løber rigtig langt..

Link to comment
Share on other sites

Vil aldrig råde nogle til at træne samme muskelgruppe 2 dage i træk.. Men det er bare min mening..

Nogle går jo efter jo mere du træner det jo bedre bliver du til det.

For eksempel med pull ups.. Hvis du gør det hver dag bliver du bedre og bedre.. Barbrothers eller hvad de hedder køre jo den filosofi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share