Hvor ligger jeg på skalaen?


Valkyrie
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Jeg skriver dette indlæg da jeg før i tiden har haft en spiseforstyrrelse, og stadig ikke er tilfreds med min krop (nærmere fortalt stikker det nederste af min mave "ud" i forhold til den øverste del), men jeg er nervøs for, om mit forvrængende billede af min krop kan få mig ud på et nyt sidespor hvis jeg starter ud forkert. Jeg skriver derfor her, da venner og veninder har tendensen til at sige "du skal ikke tabe dig, du skal ikke strammes op", af frygt for at jeg vil ryge tilbage i mine gamle vaner.

Jeg ønsker derfor at høre om mine tal er normale, eller om jeg kun burde fokusere på at træne med fokus på opstramning og ikke vægttab.

Derfor håber jeg, at en af jer herinde om har styr på alt det her træningsvanvid kan fortælle mig hvor jeg ligger på "skalaen".

Mine tal:

Alder: 19 år
Højde: 168 cm

Vægt: 51,6

BMI: 18,3

Fedtprocent: 19%

TBW: 59,8%

Muskelmasse: 37,5

Knogle(??): 2,9 kg

Hvad siger mine tal om mig, og min fremtidige træning? Håber I har nogle råd og noget information til mig, jeg vil være evigt taknemmelig!

- Valkyrie

Link to comment
Share on other sites

Ud fra de data du skriver er du undervægtig, og din fedtprocent er for lav. Du skal altså absolut ikke tabe dig yderligere!

Om din mave rent faktisk "stikker ud", er der ingen der kan svare på, da det er din egen vurdering. Der er dog en 95% sandsynlighed for at det er en indbildning, og at du stadig har en grad af anoreksi/spiseforstyrrelse.

Link to comment
Share on other sites

Ud fra de data du skriver er du undervægtig, og din fedtprocent er for lav. Du skal altså absolut ikke tabe dig yderligere!

Om din mave rent faktisk "stikker ud", er der ingen der kan svare på, da det er din egen vurdering. Der er dog en 95% sandsynlighed for at det er en indbildning, og at du stadig har en grad af anoreksi/spiseforstyrrelse.

Tusind tak for dit svar.

Jeg vil absolut ikke tabe mig, da jeg ved mit BMI er for lavt, men jeg ved ikke om det kan være usund kost der får min mave til at "stikke ud", for jeg ved alle andres maver "går i et" når de har en stram mave, og det er det eneste jeg er ked af over min krop, absolut ikke min vægt!

Link to comment
Share on other sites

Nej, det kan ikke være usund kost. Det eneste der er teoretisk muligt, er hvis du indtager store mængder mad, som der ikke er næring i (noget man ser i flere afrikanske lande), men det er højst utænkeligt. Det kan også bare være genetisk bestemt, men med dit BMI-tal tror jeg simpelthen ikke på dette.

Du kan evt. prøve at uploade et billede. Så kan folk her jo tage en hurtig vurdering. Som sagt er det klart mest sandsynligt, det er din egen indbildning.

Link to comment
Share on other sites

Du har anterior pelvic tilt.

Det får din mave til at se større ud end den egentlig er, og det prædisponerer dig for en række skader: Ondt i ryggen og problemer med knæ, skuldre og nakke (ja, vi kommer vist omkring).

Løsningen er et intelligent designet program, tilpasset dig, der inkluderer udstrækning, aktivering og styrketræning. Styrketræningen vil også hjælpe på din skræmmende lave knoglemasse, som vil beskytte dig mod knogleskørhed i fremtiden.

Et sådan program får du ikke over nettet, men via hands-on vejledning af en kompetent træner.

I og med du bor i København vil jeg anbefale dig at tage kontakt til Poul Haacker: http://haacker.dk/ (hvis du skynder dig kan du nå at få 25% januarrabat).

Link to comment
Share on other sites

Du har anterior pelvic tilt.

Det får din mave til at se større ud end den egentlig er, og det prædisponerer dig for en række skader: Ondt i ryggen og problemer med knæ, skuldre og nakke (ja, vi kommer vist omkring).

Løsningen er et intelligent designet program, tilpasset dig, der inkluderer udstrækning, aktivering og styrketræning. Styrketræningen vil også hjælpe på din skræmmende lave knoglemasse, som vil beskytte dig mod knogleskørhed i fremtiden.

Et sådan program får du ikke over nettet, men via hands-on vejledning af en kompetent træner.

I og med du bor i København vil jeg anbefale dig at tage kontakt til Poul Haacker: http://haacker.dk/ (hvis du skynder dig kan du nå at få 25% januarrabat).

Wow, tusind tak for dit svar!

Det var slet ikke noget jeg havde tænkt på, jeg har taget kontakt til ham nu! Tusind tak!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share