Hårdt slag på knæet - hvor længe skal jeg have ondt?!


peterw24
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen

Jeg går rundt med en knæskade, som irriterer mig grænseløst, så håber der er nogen, der har nogle råd/erfaringer :)

I starten af november fik jeg en hårdt stempling over mit venstre knæ under en fodboldtræning. Det skete da jeg kastede mig ind i en takling, så knæet blev ramt lige midt på knæskallen mens benet var bøjet.

Den første uge havde jeg vanvittigt ondt, kunne ikke cykle eller komme op ad trapper. Jeg tog til lægen, der sendte mig videre til en røntgen og ultralyd. Det fik jeg foretaget 3 uger senere, altså en måned efter stemplingen. Her var svaret, at der ikke var noget at se, og at jeg måtte vente på, at det gik over af sig selv.

Det er så to måneder siden nu, og selvom det går bedre, så er jeg stadig ikke i stand til at spille fodbold, eller løbe meget mere end 10 min på et løbebånd. Den sidste måneds tid, synes jeg ikke, at jeg har kunne mærke nogen yderligere forbedring.

Mit spørgsmål er derfor, om det er normalt, at et slag over knæet tager så lang tid at komme sig over, og at jeg bare må være tålmodig, eller om jeg skal gå til lægen igen, og kræve ydereligere undersøgelser.

På forhånd tak :)

Med venlig hilsen

Peter

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej Peter

Det er noget sent jeg svarer på dit indlæg.

Hvis din situation ikke er blevet markant bedre kan du roligt tage til lægen.

Knæskader af den type du beskriver kan tage utroligt lang tid at komme sig over.

Brunsken og den underliggende knogle kan have taget skade og de strukturer heler kun meget langsomt.

Venlig hilsen

Brian Clausen

Fysioterapeut

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share