Hvorfor falder vægten ikke ?


henriette4
 Share

Recommended Posts

For 3 mdr. Siden startede jeg på en kostomlægning, og mit vægttab lå på omkring et tab på 1/2-1 kg om ugen, som jeg var godt tilfreds med. Min træning blev kun til lidt cykling og svømning i ny og næ, ikke noget seriøst. For 2 uger siden startede jeg med at træne seriøst, og hver anden dag, går rigtig til den. Men nu kommer mit problem min vægt er steget med 1kg, og nu står den stille, trods jeg stadig slider i motionscentrer og passer på med hvad jeg spiser :-( hvorfor giver det ikke pote nu hvor jeg ligger motion oveni, og hvor langtid vil der gå hvis jeg forsætter træningen på den måde, før at vægten begynder at falde igen. Skal siges jeg mangler at tabe 15 kg endnu, så der er nok at tage af :-)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du holder øje med dit kalorie indtag, og ikke spiser mere fordi du nu motionere, garantere jeg dig at der vil ske noget med din vægt.

Det er muligt du får lidt større blod volumen, lidt mere væske i kroppen osv. Der forklare vægt stigningen.

Men fortsæt og du vil ikke kun tabe dig, men også få det bedre, og frem for alt kunne se forskellen i spejlet.

Link to comment
Share on other sites

Det kan umiddelbart skyldes 2 ting.

1. Muskler vejer mere end fedt, så i starten kan man ikke se på vægten at fedt% falder, men det gør den så bare klø på

2. Dit kalorie indtag er stadig for højt trods kostomlægning, man forbrænder ikke så mange kcal ved ren styrketræning, så det er løbebåndet, kondicyklen, crosstraineren eller romaskinen du skal have fokus på. Og gerne intervaltræning

/Martin

Link to comment
Share on other sites

2. Dit kalorie indtag er stadig for højt trods kostomlægning, man forbrænder ikke så mange kcal ved ren styrketræning, så det er løbebåndet, kondicyklen, crosstraineren eller romaskinen du skal have fokus på. Og gerne intervaltræning

Nu skriver hun heller ikke hvilken form for motion hun dyrker i fitness..

Men selvom den den direkte forbrænding er større ved at dyrke cardio fremfor styrketrænning/BB er det stadig en god ide at implementere i sin ugenlige trænning.

Du kan forhøje både efterforbrændingen, samt din basalforbrænding bliver markant bedre jo mere muskelmasse du har på kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share