Kakaomælk eller smoothie - restitution


Kermit
 Share

Recommended Posts

Jeg har været vant til at drøne en halv liter kakaomælk ned efter træning - cykling, men tænker lidt om der måske er noget at hente ved at drikke en smoothie i stedet for?

I 500 gram lille lise kakaomælk er der ca. 300 kcal - 18 gram protein, 50 gram kulhydrat, 24 gram tilsat sukker.

I en smoothie med mælk, banan, jordbær og blåbær er der ca. 300 kcal - 20 gram protein, 49 gram kulhydrat, 0 tilsat sukker

Eller er det fuldstændig ligegyldigt når træningen alligevel er hård, og ofte lang?

Link to comment
Share on other sites

Anti ordinater er livsvigtige har jeg hørt! Antioxidanter er vist også en god idé.

Ingen tvivl om en smoothie er bedre, set ud fra et sundhedsperspektiv, hvis du gider lave den hver gang.

Jeg tror dog næppe du vinder noget rent træningsmæssigt.

Link to comment
Share on other sites

Anti ordinater er livsvigtige har jeg hørt! Antioxidanter er vist også en god idé.

Ingen tvivl om en smoothie er bedre, set ud fra et sundhedsperspektiv, hvis du gider lave den hver gang.

Jeg tror dog næppe du vinder noget rent træningsmæssigt.

Jeg tænkte det ift. at sukkeret i cacaoen måske var knap så heldigt, og at smoothien måske kunne være med til at sikre lidt mere leaness.

Link to comment
Share on other sites

Rent sukkermæssigt vil jeg påstå det er ligegyldigt. Du får en blanding af glukose og fruktose i begge tilfælde. Sukker i frugt er ikke sundere end det man normalt kalder "hvidt sukker". Den smule fibre der er i banan, er umiddelbart ikke værd at tage med i overvejelserne. Jeg ved heller ikke hvorfor en smoothie skulle sikre mere leaness, når de indeholder ligemange kalorier.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share