Vægttab vs. styrketræning(Hjælp!)


Sch83
 Share

Recommended Posts

Jeg er en pige på 29, er 170 cm høj og vejer 86 kg. Mit problem er at jeg skal tabe mig 20 kg, og er samtidig ved at træne mig op til politiets optagelsesprøver i juli/aug. Har styrketrænet løst i lang tid, men er blevet mere seriøs nu, og styrketræner 3xugen, crossfit 2 gange og skal til at løbe 3 gange om ugen også. Hvordan er det mest optimalt at spise(hvad og hvor meget) når man både skal træne noget bestemt, men også tabe sig så meget?(Har slikket for meget) Håber der er nogle der har forstand på det, der kan hjælpe på noget vedvarigt da der snart skal ske noget.

Mvh Sch83

Link to comment
Share on other sites

Hej Sch sch83

Hvis du kan overskue det, så en vil en uge/14 dage hvor du magter at køre alle dine træningspas og være vægstabil være en fin ide. I den uge/14dage skal du så tælle de kaloreier du indtager ret minutiøst.

Det vil så være dit gennemsnitlige kalorieforbrug.

Fra dette trækker du hverdag ca 500 kcal. Dette skulle ca. give et vægttab på ½kg om ugen. dvs ca. 2kg om måneden.

der er ca. 5måneder til du skal op. og med et vægttab som det ovenover beskrevne er 10kg måske et par mere hvad jeg mener er realistisk(men bevares mere kan opnåes).

I forhold til at bestå politiets optagelses prøve, er det da nødvendigt at veje noget særligt ?

Kunne du med fordel ikke nøjes med at smide 10kg frem til prøverne, fremfor 20kg, og så målrette noget af træningen med henblik på at bestå prøverne. Mener at nettet bugner med tråde om hvordan folk har trænet sig op til disse prøver, og info om hvad man skal kunne.

NB i forbindelse med vægttabet sørg for godt med protein, og at dine mikronutrienter er dækket ind.

Hvor lang er din fysik pt fra at klare udfordirngerne ?

PS hvor længe har du trænet med den volumen du beskriver ovenfor dvs 3styrke, 3 løb og 2 crossfit(og er det WODs som mainsite/crossfit HQ foreskriver eller altid metcons ?) Og har du nogen progression program tilknyttet ?

Opsummering af mine slag i bolledejen/mit bidrag: syntes 20kg er meget til juli/aug og mener det realistisk at gennemføre politiets optagelseprøve med lidt sul på sidebenene.

Vh Don155

Link to comment
Share on other sites

Kære Sch 83

Hvis du træner bare 50% seriøs, når du er til træningen. Skulle styrkeøvelserne ikke være noget problem. Men hensyn til løbet; er afstande så kort der skal løbes og tiden så lang :4trumpet: At det må bare ikke være en udfordring, hvis man søger et job, der stiller krav til fysik.

Hvis du begynder at løbe nu og kaster alt hvad der hedder slik og sodavand ud, ikke køber det igen før om 4 år, nå du er blevet færdig som politielev. Skal du nok kunne komme igennem prøverne, når du så er kommet igennem prøverne, har du 2 rigtige gode kort på hånden, som mange der søge ind vil misunde. 1; du er over 22 og kender en del meget til livet:-) 2; du er kvinde. noget politiet mange, ifølge politikkerne.

Har du ikke løbet før, ind og find et løbeprogram der hedder 0-5km på 12 uge, så skal alt nok gå, hvis du da består de andre prøver :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share