kostplans-app


fitnessappdev
 Share

Recommended Posts

Vi er et par drenge, der studerer datalogi ved Aarhus Universitet. Vi arbejder i øjeblikket på et projekt, hvor vi kunne tænke os at udvikle en app til smartphones. Vores ide er at vi vil lave et værktøj, der kan hjælpe brugeren med at holde styr på, hvor mange af de forskellige næringstoffer de indtager hver dag, hovedsageligt kulhydrater, fedt og proteiner.

Jeg er sikker på at denne ide allerede er ført ud i mange andre apps, men vi vil prøve at gøre det nemmere og mere brugervenligt end, hvad der hidtil er lavet.


vi har en rimelig god ide om hvordan vi vil implementere denne ide i en app, men vi vil meget gerne høre, hvad folk som jeg, der er meget bevidste om hvad i putter i jeres mund, kunne tænke sig af funktioner i en sådan app.


Vi vil nok tilføje et par opfølgelsesspørgsmål når jeres gode ideer begynder at strømme ind.


På forhånd mange tak.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg bruger iforms kostdagbog, og den har en funktion, hvor man selv kan taste kaloriefordelingen ind for en madvare, hvis den ikke i forvejen er i databasen.. Det synes jeg er en genial ting, så man kan oprette madvarer der ikke nødvendigvis er gængse :)

Det jeg synes iforms KD mangler, er en funktion, hvor man i % kan se hvordan ens fordeling er over de forskellige dage. iforms kan udregne fordelingen i et måltid, men ikke over hele dagen.. Det ved jeg der er mange der er interesserede i :)

Edited by Miehan
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

@miehan

i madlog får du automatisk en opdeling af dit daglige indtag i protein, kulhydrat og fedt - også inddeling af de enkelte måltider.. morgen, frokost etc...

Tak for info :) Jeg er dog glad rigtig glad for iforms KD og skrev bare indlægget, fordi de efterspurgte ønsker til en sådan app :) Men tak igen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share